فوربز: چینی‌ها در فهرست باهوش‌ترین شرکت‌های جهان

شرکت‌های چینی به سرعت در حال نوآوری هستند و توانسته‌اند هم‌نوعان ژاپنی و کُره‌ای شان را پشت سر بگذارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فوربز؛ در فهرست جدید منتشر شده از سوی دانشگاه ام‌آی‌تی، 2 شرکت چینی موفق شده‌اند وارد فهرست هوشمندترین شرکت های جهان شوند.

هر دو شرکت "بایدو” و "هوآوی” در سال های اخیر به تولید و نوآوری در زمینه فناوری‌های مختلف پرداخته اند. بایدو در زمینه خودروهای خودکار پیشرفت کرده و هوآوی عنوان سومین فروشنده تلفن همراه در جهان را به خود اختصاص داده است.

ورود شرکت‌های چینی به فهرست دانشگاه ام‌آی‌تی، نشان از پیشرفت چشمگیر شرکت‌های این کشور در زمینه نوآوری دارد. تغییر فعالیت چین، از یک تقلید کننده به یک سازنده و نوآور، در راستای پیشرفت این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان ارزیابی می شود.

با این حال فهرست منتشر شده از سوی دانشگاه ام‌آی‌تی باید با احتیاط مورد بررسی قرار گیرد. نخست باید اشاره کرد که اطلاعات مرتبط با سه سال گذشته برای مشخص کردن دقیق یک روند اقتصادی، فرصتی کافی محسوب نمی شود. دوم این که فهرست بندی‌های فعلی آینده دقیقی را از اقتصاد جهانی به تصویر نمی کشند. به همین دلیل برای بررسی دقیق‌تر آینده این کشور، باید مدت زمان بیشتری به بررسی اطلاعات بپردازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۲ تير ۱۳۹۵
شركتهاي ايراني ياد بگيرن
آخرین اخبار