آذري جهرمي: هزينه استفاده از شبكه ملي اطلاعات يك سوم اينترنت بين‌الملل است

معاون وزير ارتباطات و مدير عامل شركت زيرساخت گفت: هزينه سرويس هاي داخلي يك سوم سرويس اينترنت بين‌الملل محاسبه مي‌شود.

آذري جهرمي: هزينه استفاده از شبكه ملي اطلاعات يك سوم اينترنت بين‌الملل استبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذري جهرمي، مديرعامل شركت ارتباطات زير ساخت گفت: بر اساس برنامه، بايد چهار مركز تبادل ترافيك داده شبكه ملي اطلاعات در كشور ايجاد شود. پس از بهره برداري از مركز اول در تهران در روز جهاني مخابرات، مركز دوم در شيراز و با حضور ۱۴ سرويس دهنده خدمات دسترسي و توليد كننده محتوا فعاليت خود را آغاز كرد. دو مركز ديگر هم مطابق برنامه تا پايان ماه مبارك رمضان به بهره‌برداري خواهد رسيد.وي گفت: استفاده از  تكنولوژي CDN در شبكه ملي اطلاعات با بهره برداري از NIX شيراز الزام آور بود و براي اولين بار خدمات رايانش ابري و CDN در اين مركز توسط بخش خصوصي در قالب شبكه ملي اطلاعات به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.او در خصوص آمادگي استان فارس براي خدمات مراكز داده در كنار اين مركز گفت: در حال حاضر مركز داده شركت ارتباطات زيرساخت با ظرفيت ۶۰ رك و مركز داده سازمان فناوري اطلاعات با ظرفيت ۱۶ رك به مركز تبادل ترافيك داده شيراز متصل و آمادگي سرويس دهي به متقاضيان را دارند و طبيعتا  صنعت مراكز داده در شيراز از اين پس مقرون به صرفه خواهد بود و بايد منتظر اقدامات بخش خصوصي نيز در اين حوزه بود.
آذري جهرمي در خصوص كيفيت و قيمت سرويس و زمان آغاز بهره برداري از شبكه ملي اطلاعات نيز گفت: وزير ارتباطات  با توجه به قولي كه براي بهره برداري در شهريورماه داده، شخصا مديريت پروژه شبكه ملي را بر عهده گرفته و هفته اي دو جلسه ثابت براي پيگيري اين مهم با تمامي دست اندركاران برگزار مي كند كه اميدواريم به تاريخ مورد نظر براي بهره‌برداري برسيم.
وي تصريح كرد: در خصوص قيمت نيز مدل تعرفه اي بنا بر مدل اقتصادي شبكه ملي اطلاعات اصلاح شده و به گونه اي خواهد شد كه قيمت سرويس‌هاي داخلي يك سوم سرويس اينترنت بين الملل محاسبه شود. مقوله كيفيت نيز يك امر مهم است كه كارگروهي با مديريت سازمان فناوري اطلاعات و عضويت كليه اپراتورها و شركت زيرساخت تشكيل شده تا كيفيت شبكه ملي اطلاعات را مرتبا پايش و بهبود بخشند.
وي در پايان افزود: اميدواري جدي وجود دارد كه با اين اقدامات و بهره برداري فازهاي بعدي شبكه ملي اطلاعات، شاهد بهبود جدي شاخصهاي اشتغال در صنعت فناوري اطلاعات باشيم.

منبع:  روابط عمومي  وزارت ارتباطات



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار