رژیم صهیونیستی در یک قدمی تاسیس دفتر نمایندگی در مقر ناتو

اسرائیل به بهانه همکاری در مبارزه با تروریسم و خشونت، در مقر ناتو در بروکسل دفتر نمایندگی افتتاح می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، رژیم اسرائیل در راستای آنچه گسترش همکاری‌ها با ائتلاف مبارزه با تروریسم و خشونت خوانده شده در مقر ناتو در بروکسل، دفتر نمایندگی افتتاح می کند.

تاسیس این دفتر برای چندین سال مورد بحث بود و ترکیه، عضو کلیدی ناتو که در آستانه عادی روابط با اسرائیل است پیشتر با آن به طور جدی مخالفت می‌کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت اسرائیل برای مدت 20 سال شریک فعال این ائتلاف بوده و همکاری بیشتر میان دو طرف «ضروری» است.

استولتنبرگ که در مقر ناتو در کنار رئوبن ریولین، رئیس رژیم اسرائیل ایستاده بود در گفتگو با خبرنگاران افزود گفت: «خشونت در افریقای شمالی و در خاورمیانه تهدیدی آشکار برای همه ملت‌های ماست. این حیاتی است کشورهایی که در ارزش‌های یکسان سهیم هستند. در برابر نفرت و تروریسم در کنار یکدیگر بایستند.»

رئیس رژیم اسرائیل نیز گفت باز کردن دفتر نمایندگی تل‌آویو در مقر ناتو «به اسرائیل و ناتو در تقویت همکاری و روابط خوب‌مان کمک خواهد کرد. این (دفتر) کمک خواهد کرد ما بهترین روش‌ها و اطلاعات را به اشتراک بگذاریم.»

ریولین افزود: «در خاورمیانه، بادهای نفرت قویتر از همیشه می‌وزد (و) حوادث در یک منطقه، بقیه جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

تنش‌ها میان ترکیه و اسرائیل از 10 خرداد 1389 و پس از حمله کماندوهای اسرائیلی به کشتی کمک رسان غزه و کشته شدن 10 فعال ترک تیره شد. این تنش‌ها در تاسیس دفتر نمایندگی اسرائیل در مقر ناتو مانع جدی ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار