شركت ارتباطات زيرساخت ايران:

زيرساخت هاي ارتباطي كشور از انتقال صوت به انتقال داده تغيير مي كند

مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت ايران گفت: زيرساخت هاي ارتباطي كشور تاكنون براي انتقال صوت طراحي و اجرا شده بود كه اكنون با بازطراحي براي انتقال داده (ديتا) آماده مي شود.

زيرساخت هاي ارتباطي كشور از انتقال صوت به  انتقال داده تغيير مي كند به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس آذري جهرمي انتقال شبكه زيرساخت كشور از صوت به داده را بسيار مهم ارزيابي كرد كه تحول هاي بيشتري را به همراه خواهد داشت.
وي  با اعلام اين كه تا پيش از اين زيرساخت كشور بيشتر براي انتقال صوت استاني و بين استاني طراحي و به مرحله اجرا درآمده بود، افزود: براي تغيير در اين روند اقدام هايي شده است كه كمك مي كند داده (ديتا) نيز از شبكه زيرساخت كشور به راحتي انتقال يابد.
آذري جهرمي اجراي بيش از 13 هزار كيلومتر فيبر نوري در كشور را يكي از اين اقدام ها برشمرد و گفت: اكنون نيز اجراي 10 هزاركيلومتر فيبر نوري ديگر در دست اقدام است تا شبكه زيرساخت را براي انتقال داده (ديتا) آماده كند.
وي خاطر نشان كرد: فيبر نوري داراي پهناي باند بسيار بالاتر از كابل‌هاي معمولي است و مي‌تواند تصوير، صوت و داده‌هاي ديگر با پهناي باند بالا تا 10 گيگابيت بر ثانيه و بالاتر را براحتي انتقال داد.
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه با اشاره به اين كه ظرفيت شبكه داخلي آي پي (IP) كشور در آغاز كار دولت يازدهم نزديك به 600 گيگابيت بر ثانيه بوده است، گفت: اكنون اين ظرفيت به چهار هزار گيگابيت بر ثانيه رسيده است.
به گفته مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت ايران، بخش اينترنت كشور نيز متناسب با نيازهاي تازه مردم توسعه هاي بسيار زيادي داشته كه بي سابقه بوده است.
آذري جهرمي در ادامه افزود: اكنون ظرفيت انتقال داخلي كشور با هدف تحقق شبكه ملي اطلاعات رشد 10 برابري يافته است.
مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت به ايجاد كل شاهراه هاي فيبرنوري (بك بن هاي) لازم براي شركت هاي فعال در بخش تلفن همراه و ثابت اشاره كرد و يادآور شد: اكنون اين بك بن ها در دسترس شركت ها قرار گرفته است و آنها مي توانند خدمات خود را بر اساس آن ارايه كنند.
به گفته وي، توسعه هاي ايجاد شده در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات و در سه سال فعاليت دولت يازدهم شايد در برخي موارد پنج برابر روند طي شده از آغاز انقلاب بوده كه دليل آن نيز بزرگ شدن اندازه بازار است.
آذري جهرمي يكي از اتفاق هاي رخ داده در شبكه زير ساخت كشور را توسعه لايه اكسس (پايگاه داده ها) متناسب با اكسسي كه در شركت هاي تلفن همراه و ثابت انجام مي شود عنوان كرد و گفت: اكنون در لايه انتقال و آي پي نيز همين توسعه ها رخ داده تا پاسخگوي نياز كاربران باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار