یزد؛

تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در بخش گردشگری

کوتاه سازی پروسه صدور مجوزها و استعلام ها از مطالبات سرمایه گذاری در بخش گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری این اداره کل کوتاه سازی پروسه صدور مجوزها و استعلام ها را از مطالبات سرمایه گذاری در بخش گردشگری دانست و ایجاد تعامل بین بخش های دولتی وخصوصی را از تمهیدات این اداره کل عنوان کرد.

محمدرضا نصیری با اشاره به تأثیر مثبت توسعه سرمایه گذاری همچون اشتغال زایی و رونق اقتصادی برای مردم و کشور، گفت: خوشبختانه تلاش های موثری برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی طی یکسال گذشته صورت گرفته است که در حال حاضر بیش از یکصد و پنجاه پروژه توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

وی اولویت ایجاد تأسیسات گردشگری در استان را بحث اقامت و ایجاد هتل های چهار و پنج ستاره ذکر کرد که در شهرستان های یزد، اردکان و میبد به صورت خاص و در مابقی شهرستان ها با ظرفیت کم تر در حال پیگیری است و جهت اجرایی شدن این بخش از توسعه و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی بهره خواهیم برد.

این مقام مسئول افزود: استفاده و بهره برداری از ظرفیت و پتانسیل بناهای تاریخی استان به ویژه خانه های تاریخی و تبدیل به هتل بوتیک از دیگر رویکردهای معاونت سرمایه گذاری در جذب مشارکت بخش خصوصی است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی این اداره کل وجود کویرهای استان را یک ظرفیت بالقوه و مهم در استان دانست که در شهرستان های یزد، اردکان، اشکذر، بافق و بخش هایی از ابرکوه وجود دارد و طی سالیان گذشته بهره برداری در این بخش صورت نگرفته است.

نصیری، جلب اعتماد سرمایه گذاران را از مهمترین برنامه های این معاونت عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاران باید مطمئن شوند که مسئولین همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا برگشت سرمایه تضمین شود.

وی اظهار داشت: ارائه پیشنهادات و تلاش برای اصلاح قوانین و مقررات، فراهم کردن سیاست های تشویقی و کمک های فنی و اعتباری نیز از دیگر اولویت های کاری این معاونت است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.