تبریز؛

بازدید سفیر ژاپن و هیئت همراه از طرح های احیای دریاچه ارومیه

ظهر امروز سفیر ژاپن بهمراه نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد از طرح های احیای دریاچه ارومیه در شهرستان بناب باز دید کرد.

همکاری ایران و ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هیرو یاسو کوبایاشی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران،هدف از این سفر را پیگیری نتایج پروژه مشترک دولت ژاپن با کمکUNDPبرنامه عمران سازمان ملل متحد اعلام کرد.

وی در خصوص هدف این طرح گفت:هدف کلی این طرح کمک به فراینداحیاء دریاچه ارومیه که سطح آن در حال حاضر کاهش یافته است می باشد.

سفیر ژاپن در پاسخ به این سئوال که آیا به اهداف مورد نظر خود رسیده اند گفت:تاکنون از دو سایت در اینجا بازدید کرده ام و از نتایج راضی و خرسندم.

کوبایاشی افزود:بیشتر از این موضوع خوشحالم که میزان بالای مشارکت مردم را می بینم و احساس می کنم در مسایل مرتبط با محیط زیست مشارکت دارند.

وی خاطر نشان کرد:شاهد تلاش زیادی هستم که توسط بخشهای مختلف  صورت می گیرد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

کوبایاشی با اشاره به دوستی هزار ساله مردم ایران و ژاپن که در اجرای این طرح موثر بوده گفت:بر اساس این دوستی ایرانی ها و ژاپنی ها خواهان ادامه همکاری و ارتباط دو جانبه هستیم.

وی همچنین به کمک یک میلیون دلاری دولت ژاپن به احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت:با توجه به تاکید ریاست جمهوری ایران برای حفظ محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه با همکاری دفتر سازمان ملل متحد تصمیم گرفتیم این کمک را در سه نوبت داشته باشیم.

سفیر ژاپن و همراهان در این سفر از کارگاه کار آفرینی زنان روستایی و یک مزرعه کشاورزی کاشت محصولات هیبریدی و زود رس بازدید و جزئیات طرح ها را بررسی کرد.

در این سفر مسئولین استانی از جمله ساعی نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان ، معاونان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان وقائم مقام حفاظت محیط زیست استان این هیئت را همراهی کردند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.