لرستان؛

ثبت نام 32 هزار دانش آموز پایه اول درمدارس ابتدایی لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از ثبت نام 32 هزار دانش آموز پایه اول درمدارس ابتدایی لرستان تا پایان تر ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛کریمی فر با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان از ابتدای تیرماه گفت : علاوه بر ثبت نام دانش آموزان پایه اول دبستان که از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است ، ثبت نام دانش آموزان سایر پایه ها از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

وی افزود : در مدارس عادی دولتی و هیات امنایی مهمترین مولفه برای ثبت نام محدوده جغرافیایی است و مدیران این مدارس به هیچ وجه مجاز به قرار دادن پیش شرط هایی مانند آزمون ، مصاحبه و یا معدل نیستند .

کریمی فر در ادامه افزود : ثبت نام 32هزار دانش آموز پایه اول از ابتدای تیرماه شروع شده و سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان هم از 16خرداد آغاز شده و تا 16مردادماه ادامه خواهد داشت .

وی به سنجش سلامت قریب به 8هزار نوآموز بدو ورود به دبستان تاکنون اشاره کرد و گفت : برنامه زمان بندی سنجش سلامت سایر نوآموزان هم انجام شده و بر اساس این برنامه والدین به 24پایگاه ثابت و سیار سنجش سلامت مراجعه می کنند و فرزندان خود را از نظر بینایی، ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، سنجش می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه تاکید کرد : مدیران مدارس هنگام حق دریافت هرگونه وجهی به جز هزینه کتب درسی و بیمه دانش آموزان را ندارند و کمکهای داوطلبانه مردمی یا شهریه کلاس های فوق برنامه ضمن سال از طریق واریز به حساب یکپارچه مدارس صورت خواهد گرفت .

وی در ادامه پیش بینی آمار دانش آموزان دوره ابتدایی را 168هزار نفر عنوان کرد و گفت : پیش بینی می شود تا در دوره اول متوسطه قریب به 70هزار دانش آموز و در دوره دوم متوسطه هم 52هزار دانش آموز ثبت نام نمایند .وی آمار هنرآموزان هنرستان های فنی ،حرفه ای و کاردانش را 11هزارو 700نفر ذکر کرد و افزود : استقرار پایه دهم مهمترین رویداد دوره دوم متوسطه خواهد بود که در سال تحصیلی آینده 21هزارو 500دانش آموز پایه دهم به دوره دوم متوسطه وارد خواهند شد .


انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.