امام حسن (ع) الگوی بخشش و کرامت

کارشناس علوم حوزوی گفت: امام حسن مجتبی (ع) الگوی بخشش و کرامت برای مسلمانان جهت کمک به نیازمندان جامعه است.

امام حسن (ع) الگوی بخشش و کرامتبه گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  نیمه ماه مبارک رمضان در تقویم رسمی کشور سالروز روز ولادت امام حسن (ع) است. 

این روز در تقویم رسمی کشورمان روز اکرام نامگذاری شده است و علت آن این است تا مسلمانان و پیروان واقعی آن حضرت با الهام از مقتدای خود که الگویی از کرامت و بخشندگی بود، دست نیاز ایتام و نیازمندان را گرفته و در حد وسع و توان خود به کمک فقرا و نیازمندان جامعه بشتابند. لازمه پیرو بودن برای ائمه، تبعیت از دستورهای آنان و الگو گرفتن از رفتارهای آنهاست. 

امام حسن مجتبی (ع) چندین بار اموال و ثروت خود را به فقرا و نیازمندان جامعه آن روز بخشیده و هیچ وقت خود را اسیر مال دنیا نفرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری کارشناس علوم حوزوی با اشاره به اینکه در هر جامعه گروهی از کودکان هستند که پدر و مادر خود و یا هر دوی آنها را که بر اثر عواملی ممکن است از دست داده و بی­کس و تنها مانده باشدند و به یتیم خانه سپرده شوند نیاز به کمک و مراقبت دارند.

وی با بیان اینکه بحث در یتیمان فقط مسئله معاش و مادیات آنها نیست افزود: هر چند که نبود آن ها نیز بسیار سخت است، اما آن چه که از خوراک و پوشاک مهم­تر است، محبت و مورد توجه واقع شدن این کودکان یتیم جامعه است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) الگوی بخشش و کرامت برای ما مسلمانان است تصریح کرد: پس مسلمانان به پیروی از بزرگان دین خود و اهل بیت (ع) به کمک نیازمندان جامعه بشتابند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: ماه مبارک ، رمضان ، تقویم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار