رقابت‌های تیراندازی بانوان پلیس در کابل برگزار شد

فدراسیون ورزش‌های پنج‌گانه افغانستان رقابت‌های تیراندازی تپانچه لیزری را به مناسبت هفته المپیک با شرکت ۵۰ ورزشکار در تالار وزارت کشور در کابل آغاز کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون ورزش‌های پنج‌گانه افغانستان رقابت‌های تیراندازی تپانچه لیزری را به مناسبت هفته المپیک با شرکت 20 ورزشکار در تالار وزارت داخله در کابل آغاز کرد.

در این رقابت 30 ورزشکار پلیس وزارت کشور افغانستان و 20 ورزشکار از فدراسیون تیراندازی شرکت کرده بودند و برای یک روز به رقابت پرداختند.

این مسابقات در ارتفای 5 متر، 10 متر و 15 متر راه‌اندازی شده بود که انجیلا، مریم و فاطمه توانستند مقام‌های اول تا سوم را کسب کنند.

احمدالله عزیزی، رئیس فدراسیون ورزش‌های پنچگانه گفت: هدف از برگزاری این رقابت‌ها رشد و تجلیل از هفته المپیک می باشد تا بتوانیم ورزشکاران را با پولیس نزدیکتر بسازیم.

وی ادامه داد که این مسابقات می تواند یک همبستگی میان ورزشکاران ایجاد کند و همکاری پلیس با مردم را بیشتر بسازد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این فدراسیون وجود دارد نیز گفت: تنها مشکلی که برای ورزشکاران وجود دارد نبود جای مناسب است و خواست ما از حکومت جای مناسب برای ورزشکاران می باشد.

در همین حال، مل پاسوال خانم حکمت شاهی رییس حقوق بشر و اطفال وزارت کشور افغانستان گفت: ورزش یک برنامه بسیار مهم در ارتباط مردم و پولیس می باشد و ورزش می تواند برای بانوان پولیس وزارت داخله کشور بسیار موثر واقع شود.

وی افزود که مسابقات تیراندازی نه تنها برای پلیس طبقه اناث بلکه برای همه نیروهای امنیتی یک امر ضروری می باشد و می توانند تکنیک های تیراندازی را بیشتر آموزش ببینند.

خانم حکمت از فدراسیون ورزش های پنچگانه قدردانی کرد و گفت این رقابت ها می تواند بسیار برای بانوان وزارت داخله موثر باشد و یک نوع آموزش دفاعی با " تفنگجه" را بیشتر فرا بگیرند.

گفتنی است که در پایان این مراسم به ورزشکاران و مسوولین ورزشی مدال ها و لوح تقدیر از سوی وزارت کشور نیز اهدا شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار