آرامش؛ ثمره رعایت مکارم اخلاقی و سیره اهل بیت(ع) در زندگی است

یک کارشناس دینی گفت: رعایت مکارم اخلاقی و سیره اهل بیت(ع) به زندگی آرامش و احساس خوشبختی می بخشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین کشاورز در سلسله جلسات «پرسمان دینی» حرم مطهر رضوی که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر برگزار شد، درباره «سبک زندگی اسلامی» به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی درباره حقوق مرد بر زن گفت: یکی از حقوق مردان بر زنان، خارج نشدن زن بدون اجازه مرد از خانه است، البته مردها نیز باید مکارم اخلاقی را حفظ کرده تا به هر بهانه ای برای همسران خود محدودیت ایجاد نکنند.

این کارشناس دینی ابرازکرد: احکام حلال و حرام، ستون های زندگی اسلامی محسوب می شوند، باید با رعایت مکارم اخلاقی و سیره اهل بیت(ع) به زندگی زینت و آرامش بخشید.

وی افزود: در دین مبین اسلام به اخلاق نیکو بسیار اشاره شده، این موضوع در همه ابعاد زندگی اجتماعی انسان
ها به ویژه در برخورد با همسر از جایگاه والایی برخوردار است که رعایت آن باعث افزایش آرامش و آسایش در افراد میشود.
حجت الاسلام کشاورز درباره تنبیه در زندگی زناشویی گفت: اسلام، تنبیه زنان را ممنوع دانسته و مردانی را که مرتکب این عمل شوند، بدترین موجودات می داند، تنها یک مورد استثنا شده و آن زنانی هستند که حقوق شوهران را نادیده گرفته اند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم در آیه 19 سوره نساء به مردان دستور می دهد که با زنان خود خوشرفتار باشند (وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ‏) در این آیه به عنوان نهی از منکر می فرماید: زنانی را که آثار عدم اطاعت در آن ها هویدا شد، موعظه کنید و در مرحله بعد اگر موعظه تأثیر نداشت در رختخواب پشت به آنان بخوابید و اگر باز هم تأثیر نگذاشت آنان را بزنید پس اگر شما را اطاعت کردند دیگر بر آن ها هیچ راهی را برای سرزنش مجوئید که خدا والای بزرگ است.

حجت الاسلام کشاورز ادامه داد: بحث زدن زنان، اختصاص به زنانی دارد که سرپیچى از تکلیف خود و حقوق مسلّم مرد دارند؛ حقوقى که با پیمان ازدواج، زن وفادارى خود نسبت به آن را متعهد شده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.