کرمانشاه؛

کم کردن تاثیر ریزگردها بر اراضی زراعی آبی

کارشناس هواشناسی کاربردی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:زارعان استان برای کم کردن تاثیر ریزگردها بر اراضی زراعی آبی خود سیستم‌های آبیاری را روشن کرده و یک آبیاری سبک را در سطح مزراع آبی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو زره‌گر از باغداران استان خواست به منظور کاهش اثرات سوء ریزگردها بر تولیدات باغی خود با استفاده از تانکرهای سم‌پاش عاری از سم اقدام به شست و شوی درختان کنند.

وی گفت: توصیه می‌شود دامداران دام‌های خود را برای تعلیف از جایگاه‌های نگهداری خارج نکرده و در همان محل اقدام به تعلیف دام‌های خود کنند.

وی افزود: دامداران همچنین بهتر است منافذ سالن‌ها را بسته و تهویه‌ها را روشن نگه دارند.وی به گلخانه‌داران نیز توصیه کرد،تهویه‌های داخل سالن‌های تولید را روشن کرده و دما، رطوبت و سایر فاکتورها را کنترل کنند.

زره‌گر با اشاره به وزش باد در جریان گرد و غبار گفت: توصیه می‌شود گلخانه‌داران به منظور جلوگیری از بروز خسارت احتمالی از استحکام سازه‌های خود مطمئن شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه زنبورهای عسل به میزان زیادی تحت تاثیر ریزگردها قرار می‌گیرند، گفت: کندو داران باید درب کندوهای خود را به مدت 24 تا 48 ساعت بسته و عملیات تهویه را در داخل کندو با افزایش فاصله بین چوب ها و تخته‌ها انجام دهند.

وی در ادامه کم کردن تراکم سالن‌های تولید در مرغدارای‌ها را به مرغداران توصیه کرد و افزود: تهویه مناسب سالن‌ها، بسته نگهداشتن منافذ غیرضروری و ایزوله سازی محیط داخل سالن‌های پرورش مرغ ضروری است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، ریزگرد ، اراضی ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.