«انسانم آرزوست» روایتگر بی تفاوتی مردم در مواقع گرفتاری است

«انسانم آرزوست» نقد اجتماعی نسبت به بی تفاوتی مردم در مواقع گرفتاری است و قالب نمایش هم سیاه بازی است.

داوود فتحعلی بیگی در پی اجرای نمایشی  با عنوان «انسانم آرزوست» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: قصه به نوعی نقد اجتماعی نسبت به بی تفاوتی مردم در مواقع گرفتاری است و قالب نمایش هم سیاه بازی است.

وی با اشاره به ایده شکل گیری این اثر افزود: سال ۹۰ نمایشنامه را نوشتم و ایده آن زمانی در ذهنم شکل گرفت که می‌دیدم مردم نسبت به گرفتاری‌های همدیگر بی توجه هستند، حتی وقتی کنار خیابان درگیری رخ می‌دهد به جای جدا کردن با دوربین هایشان فیلم می گیرند.

فتحعلی‌بیگی ادامه داد: همه بازیگران نمایش، جوان‌هایی هستند که در عرصه نمایش‌های آیینی فعالیت می‌کنند. به غیر از این هم نمی توانم از بازیگر دیگری استفاده کنم؛ چراکه این نوع نمایش‌ها بازیگر متخصص در  این حوزه را می‌خواهد.

وی درباره اجرای تصنیف هنگامه مفید گفت: اکنون هنگامه مفید در حال آماده کردن تصنیفی برای نمایش است  و این تصنیف ها در حین اجرا به کار می رود، ضمن اینکه نمایش از لحظات کمدی بی بهره نیست. 

وی درباره کم رنگ شدن نمایش های آیینی سنتی خاطرنشان کرد: هنوز علاقه مندان به این عرصه به صورت تجربی آموزش می‌بینند؛ حتی برخی کنار صحنه تمرین این آثار می نشینند که یاد بگیرند اما از طرفی باید کارگاه‌های آموزشی و یا رشته دانشگاهی برای اینگونه نمایش‌ها برقرار شود که متاسفانه از طرف وزارت علوم هنوز اتفاقی نیفتاده است.

نمایش «انسانم آرزوست» به کارگردانی داوود فتحعلی بیگی به زودی در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار