گزارش/

عارف! سکوتتو بشکن و برگرد

این روزها سکوت معنادار عارف به مسئله ای برای تخریب و تشویق برخی رسانه ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سکوت عارف و عدم تمایل وی برای بدست آوردن ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات موضوعی است که این روزها پیرامون سرلیست امید را از حاشیه پر کرده است.


*تحت لوای عارف

ماجرا از جایی شروع شد که برای باز کردن راه ورود به مجلس  اصلاح‌طلبها و اعتدالیونی  که تایید صلاحیت شده بودند زیر پرچم رییس بنیاد امید ایرانیان لیستی را تشکیل دادند اما اختلاف ها پیرامون مسایل مختلف پس از ورود به مجلس آغاز شد.

///

برخی اصلاح طلب‌ها معتقد بودند که برای دلجویی از مرد انصراف سال 92 این بار باید از ریاست عارف در مجلس حمایت کنند تا در نهایت مجلسی کاملا همسو با دولت یازدهم تشکیل شود. اما روز رای گیری برای هیات رییسه مجلس همه چیز آن طور که قبلا وعده داده شده بود پیش نرفت و با اکثریت آرا علی لاریجانی بر کرسی ریاست نشست.

///

تنها چند روز بعد موضوع ریاست بر کمیسیون ها مطرح شد که این بار انتظار می رفت حداقل عارف برای ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات کاندیدا شود اما پا پس کشید و جلو نیامد. در این میان رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا هرکدام دلیلی را برای این کار مطرح می کنند.

///

رسانه های  اصولگرا معتقدند کاندید شدن ریاست جمهوری سال آتی از برنامه های محمدرضا عارف دور نیست زیرا این چهره مطرح در سالهای گذشته تجربه ورود به چنین عرصه ای را داشته است.

از سویی دیگر اعتدالیون و حامیان اصلاح طلبان بر این باورند که عارف برای موضوع ریاست مجلس با طناب پوسیده برخی افراد که قول حمایت از وی را داده بودند به شرایط فعلی دچار شده است.حالا شاید چهره برتر لیست امید چنان اعتماد به نفس خود را از دست داده است که حتی حاضر نشد برای ریاست کمیسیون ها کاندیدا شود و یا شاید هم وعده های بهتری به وی داده شده است.

اما در همهمه اخبار گوناگون، شنیده شده بود که لاریجانی برای عرض تشکر و تقدیر از عارف به منزل ایشان رفته و از نزدیک مبادرت به قدردانی کرده است اما قطعا در اینگونه دیدارها سیاستمداران در مورد مسائل مهمتری هم بایکدیگر صحبت می کنند و شاید هم در این دیدار قول ریاست مرکز پزوهش ها به عارف  داده شده است.

البته در نهایت خبرهایی از بهارستان شنید که کاظم جلالی در سمت مرکز پژوهش‌ها باقی ماند و تمام حدس و گمان ها از میان رفت.

* سکوتی معنادار...

محمد رضا عارف
سه سال گذشته بر سر موضوع ریاست جمهوری سکوت کرد و کنار کشید که سکوت این چهره در آن زمان به خاطر کسب رای بیشتر روحانی بود اما در حال حاضر باید منتظر ماند و دید این سکوت چه زمانی می‌شکند؟

انتهای پیام/
برچسب ها: عارف ، مجلس ، ریاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار