در سيزدهمين برنامه «شهر عزيز» اتفاق افتاد؛

روايت خادم امام رضا(ع) از سفره دوازده هزار نفری افطار رضوی

روزی زائرین را خود امام رضا (ع) می رساند و آن روز متوجه شدم هیچ بشری در این تقسیم ها اثری ندارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلیل منبتی، معاون اماكن آستان قدس رضوی كه میهمان سیزدهمین برنامه «شهر عزیز» شبكه پنج سیما بود، درباره شكل‌گیری سفره‌های افطار در حرم امام رضا (ع) افزود، از حدود سه ماه پیش از ماه مبارک رمضان پروسه طرح اطعام رضوی آغاز می‌شود و هر روز حدود هزار نفر از خدام و همكاران ما در آستان قدس در پذیرایی از زائرین و مجاورین امام مهربانی‌ها ما را یاری می كنند.

وی درباره نحوه تقسیم كارت‌های مهمان سرا گفت، ما هر روز در محل‌های ورود زائرین نظیر پلیس راه، فرودگاه، راه آهن كارت های مهمانسرا را در میان زائرین به صورت پراكنده توزیع می كنیم.

منبتی كه خود نیز از خدام امام رضا (ع) است، با بیان این كه تمامی كسانی كه پای سفره امام رضا (ع) می‌نشینند به عنایت آن حضرت بوده است، خاطره ای در این باره نقل كرد:

«من چند سال پیش در لباس خادمی بودم كه خانمی به محل استراحت خدام آمد و درخواست غذای متبرك آستان قدس را نمود، من هم نحوه توزیع كارت های میهمانسرا را برای وی توضیح دادم اما او گفت شما غذای خود را به من بدهید. من نیز پذیرفتم و قرار شد ظهر، سهمیه غذای روزانه خود را به وی تقدیم كنم. اما در همین اوقات یك لحظه رو به امام رضا علیه السلام عرض كردم حالا چرا غذای من باید به این زائر داده شود؟! از محل استراحت خدام كه بیرون آمدم زائری من را ناگهان صدا زد و گفت من سه كارت مهمانسرا دارم كه امروز فرصت حضور ندارم و شما به هركس كه صلاح می دانید این كارت ها را بدهید. در همان لحظه واقعا به قدری منقلب شدم كه خدا می داند. و واقعا روزی زائرین را خود امام رضا (ع) می رساند و آن روز متوجه شدم هیچ بشری در این تقسیم ها اثری ندارد».

برنامه تلویزیونی «شهر عزیز»، هر روز از ساعت ١٩:١٠ با اجرای سید كاظم احمدزاده در صحن هدایت و از پای سفره های افطار رضوی، از شبكه پنج سیما به روی آنتن می رود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار