پیمان قانع در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«عقیق» امسال تصویر بهتری از پارسال دارد

دکور امسال نسبت به دکور قبلی تصویر بهتری دارد؛ چرا که دارای عمق بیشتری است. خلاقیتی که در طراحی دکور وجود دارد، ارتباطی با هزینه ندارد.

پیمان قانع طراح دکور برنامه های ترکیبی تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مدت دو سال است که با محمد قنبری در برنامه «عقیق» همکاری می کنم. با توجه به اینکه این برنامه ویژه ماه رمضان است، برای طراحی اولیه آن، طی صحبت هایی که با زین العابدین، مدیر شبکه پنج داشتیم، سعی کردیم هیچ ارتباطی با برنامه های مشابه در ماه رمضان نداشته باشد، درعین حال یک صحنه خاص را طراحی کنیم. 

وی ادامه داد: شکل دکور «عقیق»94، مکعبی به نشانه خانه کعبه بود که آن را روی یک فضای دریاچه مانند طراحی کرده بودم. منظور و ایده اصلی از این طراحی تداعی افرادی که از آن طرف آب ها آمده اند تا مسلمان شوند. کعبه هم نماد ونشانه دین اسلام است.

طراح دکور برنامه «عقیق» عنوان کرد: برای طراحی صحنه، ابتدا چکیده ای از برنامه را از تهیه کننده می پرسم و بر اساس آن چیزی که شنیده ام یک برداشت خوب برای بیننده که لیاقت آن را دارد، انتخاب می کنم. بر همین اساس در این دو سال با محمد قنبری صحبت های اولیه و کلی را داریم، بسیاری از جزئیات برنامه مثل، مهمانان، مجری، موضوع برنامه و آیتم‌ها را می پرسم تا بتوانم طراحی خود را انجام دهم. بیشتر کارها ایده‌های خودم است. معمولا هم نظرات مخالفی ندارم، از طرفی سعی می کنم نقد پذیر باشم، اگر در راستای بهترشدن کار به شکل حرفه‌ای و منطقی نظری داده شود به طور حتم آن را در کار لحاظ می کنم. اما باید در نظرداشت شاید تعدادی از نظرات از حیث مالی، محدودیت استودیو و ... عملی نباشند. به طور کل سعی می‌کنم در همه کارها از انرژی و تجربه خود به بهترین حالت ممکن استفاده کنم.

وی در خصوص محل دکور برنامه «عقیق» اظهار داشت: سال گذشته در برج میلاد بودیم، به خاطر اینکه دعوت از مهمانان برای تهیه‌کننده در تهران مشکل بود. امسال دکور در سالن ورزشی یکی از دبیرستان های شهر قم پیاده شد، به همین دلیل یک روز فقط برای اجرای دکور و یک روز هم برای تغییرات ویژه شب های قدر و عید فطر به قم رفتیم. عوامل هم در چند روز برنامه را ضبط کردند. 

قانع در خصوص تولیدی بودن برنامه‌ تاکید کرد: کار در برنامه های تولیدی نسبت به برنامه زنده سخت تر است. از طرفی استرس‌های برنامه‌های زنده را نیز نمی‌توان فراموش کرد.

وی در خصوص تفاوت های دکور امسال «عقیق» نسبت به پارسال گفت: دکور امسال نسبت به دکور قبلی تصویر بهتری دارد. چرا که دارای عمق بیشتری است. خلاقیتی که در طراحی دکور وجود دارد ارتباطی با هزینه ندارد. خیلی از کارهایم هزینه ای پایین داشته اند اما تصویر بهتری را در آن شاهد بوده ایم. از آنجایی که بودجه هر برنامه مشخص است سعی می‌کنم، با بودجه و تجربه‌ای که در اختیار دارم بیشتر هزینه‌ها را در بخشی استفاده کنم که دیده شوند.

وی در خصوص رسیدن به نتیجه ایده‌آل خود عنوان کرد: فاصله طراحی تا اجرای دکورهایم به هم نزدیک است، اما اینکه بگویم از همه کارهایم راضی بودم، نه! این گونه نیست. زیرا بخشی از دکور طراحی من است و بخش مهم دیگر مربوط به نورپردازی و کارگردانی است که در حیطه اختیار من نیستند. اگر همه عوامل کارشان را به شکلی هماهنگ انجام دهند دکور به خوبی دیده می‌شود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار