اصفهان؛

كاهش 12 درصدی تماس با 110

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان اصفهان از كاهش 12 درصدي تماس با مركز فوريت هاي 110 اين فرماندهي در 10 روز اول ماه رمضان نسبت به مدت مشابه قبل از اين ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ علي ملكي آهنگران گفت: برابر آمارهاي به دست آمده در 10 روز ابتدايي ماه مبارك رمضان تعداد 32 هزار تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 فرماندهي انتظامي استان برقرار شده و 5 هزار مورد هم مراجعه حضوري به يگان هاي انتظامي داشتیم كه اين رقم نسبت به مدت مشابه ماه قبل از آن، با كاهش 12 درصدي روبرو بوده است.

وي يكي از دلايل كاهش مراجعات حضوري و تلفني به پليس را كاهش جرايم در اين مدت عنوان كرد و افزود: همه ساله با ورود ماه مبارك رمضان همانطور كه در درون افراد دگرگوني رخ مي دهد جامعه نيز با دگرگوني مثبتي همراه مي شود و افراد در اين ايام كمتر دچار تخلف، جرم و حتي درگيري لفظي و فيزيكي با يكديگر مي شوند به طوري كه آمارها نشان مي دهد در 10 روز اول ماه رمضان 5 درصد جرايم خشن كاهش پيدا كرده است.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان اصفهان به آمار دو ماهه از تماس هاي مردم با مركز فوريت هاي پليسي 110 استان اشاره كرد و گفت: در فروردين و ارديبهشت ماه امسال 274هزار و 488 مورد تماس با اين مركز برقرار شده كه اين رقم 4/1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است و مي توان اين افزايش تماس ها را نشانه اعتماد بيشتر مردم به پليس دانست.

وي ادامه داد: 89هزار و 60 مورد از اين تماس ها راهنمايي و ارشاد و هزار و 152 مورد نيز اخباري را شامل مي شدند كه نياز به بررسي و تحقيقات و كارهاي اطلاعاتي بيشتر داشتند مانند ارائه گزارش از خريد و فروش مواد مخدر، سرقت، اراذل و اوباش، قاچاق كالا و... كه اين اقدامات انجام و نزديك به 90 درصد آنها نيز به نتيجه رسيدند.

سرهنگ ملكي آهنگران گفت: يكي از مواردي كه مردم اظهار گلايه مي كنند از عدم مراجعه حضوري پليس 110 درخصوص توزيع مواد مخدر است كه در اين باره بايد به شهروندان بگوييم اين موضوع نيازمند كار پليسي و اطلاعاتي ويژه است تا ماموران بتوانند در فرصت مناسب تمامي عوامل شبكه توزيع را شناسايي و دستگير كنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار