سیستان وبلوچستان

18سند در بخش توسعه کشاورزی سیستان و بلوچستان تدوین شده است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 18 سند در بخش توسعه کشاورزی استان تدوین شده تا بتوانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی نقش اساسی ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛هاشمی در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: این استان در تمام بخش های کشاورزی، دامداری و شیلات ظرفیت های زیادی دارد که باید از این پتانسیل ها در تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: روند جهش توسعه سیستان و بلوچستان را از سال 92 تاکنون شاهد هستیم که بسیار رو به رشد بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: رشد 70 درصدی در بعضی از بخش های کشاورزی در استان را شاهد هستیم که از سال 92 تاکنون اتفاق افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: 162 میلیون متر مکعب آب را می شود از قنات ها در سیستان و بلوچستان استحصال کرد که از این ظرفیت می توان در راستای توسعه بخش کشاورزی استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان در بخش تولید پسته با توجه به شرایط اقلیمی و آب شوری که دارد می تواند قطب تولید پسته در جنوب شرق کشور شود که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

هاشمی تصریح کرد: کاشت پسته در سیستان و بلوچستان به صورت پایلوت انجام شده و جواب خوبی در این بخش گرفتیم که باید کاشت بیشتر این محصول که اقتصاد محور است در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تاکید به کشاورزان که از روش های سنتی به سمت مکانیزه کردن آبیاری مزارع پیش بروند گفت: روش های سنتی با توجه به کمبود منابع آبی صرفه اقتصادی ندارد و باید به سمت مکانیزه کردن زمین های کشاورزی برویم چون این کار از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار