زاهدان؛

کلاهبرداری میلیاردی در قالب فروش خودرو

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان از کلاهبرداری میلیاردی فردی در این استان خبر داد.

کلاهبرداری میلیاردی در قالب فروش خودروبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمیدیان با بیان اینکه این کلاهبردار با ارائه وام های قابل توجه به شهروندان استان، اعتماد آنان را جلب می کرده است، گفت: این فرد در سال 90 با تشکیل شرکتی بنام  " کیشکور خودرو"  اقدام به فروش خودرو با قیمتهای پایین و وسوسه کننده به متقاضیان می کرد .  
 
وی افزود: این فرد تا دو ماه قبل این خودروها را به مردم تحویل می داده اما پس از پیش فروش تعداد 2 هزار و 400 خودرو به مردم استان و دریافت مبالغ قابل توجهی پول از آنان، از محل متواری شده است.  
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به این مطلب که میزان دقیق این کلاهبرداری میلیاردی هنوز مشخص نیست، گفت: در تحقیقات مشخص شده است این شخص که در شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، چابهار و نیکشهر اقدام به کلاه برداری کرده  ، از طریق مرز ترکیه از کشور خارج شده است.
 
حمیدیان همچنین با اشاره به اینکه این کلاهبردار در دیگر استانهای کشور از جمله گلستان و کردستان هم کلاهبرداری کرده است، افزود: در استان گلستان نیز این فرد از مردم به بهانه فروش خودرو، مبلغ 123 میلیارد تومان دریافت کرده است.
 
وی گفت: تا کنون هیچ شخصی از مال باختگان در استان از این فرد شکایت نکرده است و خود  دستگاه قضایی استان بعنوان مدعی العموم پیگیر این موضوع است. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان همچنین با تاکید بر اینکه این موضوع بعلت اهمیت آن به دادستان مرکز سیستان و بلوچستان  ارجاع شده است، افزود: دادستانهای چهار شهرستان جنوبی استان نیز موظف شدند شکایات مردمی را در این خصوص با دریافت مستندات و اطلاعات آنان گزارش دهند.

کیشکور یکی از روستاهای شهرستان سرباز درجنوب سیستان و بلوچستان است که این فرد کلاهبردار با سواستفاده از این نام محلی و جلب اعتماد بومیان منطقه ، سعی داشته اقدامات خود را قانونی جلوه دهد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.