اقتصاد دانش بنیان سدی در برابر بهره کشی سیاسی اقتصادی

مدیر گروه اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشکده مطالعات معاونت علمی و فناوری گفت: با گسترش اقتصاد دانش بنیان جلوی بهره کشی های سیساسی و اقتصادی گرفته می شود.

روح‌الله ابوجعفری مدیر گروه اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشکده مطالعات معاونت علمی و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم ساختار اقتصادی در نهاد های کاری تحقیقاتی اظهار داشت: با توجه به رویکرد نهادی به اقتصاد دانش بنیان، برای بهبود سازوکار نهادی در کشور و رونق اقتصادی راهکارهای بهتری ارائه کرد.

وی ادامه داد: ساختار نهادی جامعه که شامل نهادهای رسمی و غیر رسمی ساختار انگیزشی جامعه را شکل داده و  این ساختار شکل‌دهنده نوع سازمانها و فعالیتشان است. اگر این ساختار نهادی به گونه ای باشد که تولید را تشویق نماید در جامعه سازمانها به سمت کار تولیدی و دانش بنیان حرکت می کنند و اگر رانت جویی را تشویق نماید شرکتها به سمت رانت جویی می روند.

مدیر گروه اقتصاد دانش‌بنیان پژوهشکده مطالعات معاونت علمی و فناوری در خصوص  نهادهایی که به دنبال بهره کشی اقتصادی یا سیاسی هستند،گفت: بعضی از نهاد ها در بسیاری از موارد مانع از نوآوری و به تبع آن رشد اقتصادی می شوند.ولی نهادهای اقتصادی مشارکتی که همکاری بخش های مختلف جامعه را به دنبال دارند، می توانند به ارتقای نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان کمک کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار