تخصیص ردیف بودجه‌ای ویژه برای هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از توسعه همکاری‌ با نهادها و دستگاه‌های مهارت‌آموز و تخصیص اعتبارات و ردیف ویژه برای دانش‌آموزان هنرستانی‌ خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مهارت‌ آموزی و توسعه آن برای دانش آموزان کار و دانش گفت: پیش از این مصوبه‌ای در دولت از سال 1372 وجود داشت که بر این اساس مهارت‌ آموزی برای دانش‌آموزان کار و دانش توسط نهادهای دولتی و غیر دولتی انجام شد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر این روند با عنوان برون‌سپاری اجرا می‌شد و سال گذشته بیش از 70 هزار دانش‌آموز کار و دانش در این برنامه شرکت داشتند.

زرافشان با بیان اینکه دانش‌آموزان کار و دانش دروس عمومی را در مدارس، بخش مهارت آموزی را در مراکز دولتی و غیردولتی می‌گذرانند، عنوان کرد: برای تقویت بحث مهارت‌آموزی، بازنگری در ماده 9 مصوبه دولت پیشنهاد شد تا آموزش‌های مهارتی با برنامه‌ای ویژه دنبال شود.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: بر اساس این برنامه ردیف ویژه‌ای برای آموزش‌های مهارتی سایر سازمان‌ها نظیر جهاد کشاورزی، وزارت ارشاد و بخش‌های خصوصی اعمال می‌شود همچنین در آموزش و پرورش نیز ردیف بودجه جداگانه اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی آینده فعالیت‌های مهارت‌آموزی به طور جدی‌تر برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده و این تدابیر در تمامی استان‌ها اعمال می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار