تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

وضعیت نامعلوم مجوز تماشاخانه‌های خصوصی/ تعطیلی دو هفته‌ای سنگلج

تئاتر در هفته‌ای که گذشت از بلاتکلیفی تماشاخانه‌های خصوصی برای گرفتن مجوز و بازسازی تماشاخانه سنگلج می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سر خط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:

* خبر از 3 نمایش در روز اول هفته کاری جدید
توقف اجرای دو روزه نمایش «بیگانه» به دلیل بیماری رحیم نوروزی، تقدیم اجرای نمایش «دریادلان» به سردار سلیمانی و تخفیف ۵۰ درصدی نمایش «تریو بدون هارمونی» به دانشجویان سه خبر از تئاتر هستند. که طی این خبر دو روز در اجرای نمایش «بیگانه» وقفه داشته ایم که بعد از آن دوباره روی صحنه نمایش این اثر ظاهر شد.

*صحبت و گفتگوهایی با تماشاخانه های خصوصی و موفقی صورت گرفته بود که با وجود فعالیت خود هنوز مجوز اجرا برای روی صحنه بردن آثار خود نگرفته اند اما در این عرصه فعالیت می کنند که طبق این مصاحبه ها این پلاتوها و آمورشگاه های خصوصی کم نیستند از طرفی هنوز به دنبال رایزنی هایی هستند تا این مشکل برطرف شود.

*سالن اصلی تئاتر شهر طبق صحبت های سرپرست دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتظر اعتبارات است و گفته می شود تا ماه آینده صندلی های تلسکوپی سالن قشقایی و سایه نصب می شود.

*طبق گفته های مسئول تماشاخانه مولوی ، مخاطبان باید دنبال فعالیت چشم گیری در زمینه بخش بین‌الملل مرکز تئاتر مولوی باشند و اتفاق جدیدی را در این زمینه نظاره گر باشند. به همین منظور در آینده نزدیک خبرهای خوبی درباره اجراهای خارجی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و پژوهشی در بخش بین‌الملل مرکز تئاتر مولوی خواهیم شنید.

*هنگامه مفید شاعر و ترانه سرای قدیمی کشور تصنیف‌های نمایش «انسانم آرزوست» نوشته و کار داود فتحعلی بیگی را می‌سازد و این دو هنرمند همکاری خوبی را با هم خواهند داشت. گفتنی است که این نمایش در مرداد ماه روی صحنه می رود.

*فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایشی شده است که طنز تلخی در رابطه با جامعه امروزی دارد. نمایشی با عنوان «سرناد» به کارگردانی رضا روان که با موسیقی زنده از 24 خرداد ساعت 21 میزبان مخاطبانش بوده است.

*پس از اتمام اجرای دو نمایش «گرگ دختر» و «بر پهنه دریا» تماشاخانه سنگلج به مدت دو هفته و به منظور نوسازی فضای پشت صحنه اجرایی نخواهد داشت. که این نوسازی شامل تعمیر و تجهیز فضای رختکن های گروه های نمایشی، اتاق های گریم، نصب کف پوش و دیوار پوش های مناسب، نصب بالابر و ... خواهد بود که پس از اتمام این پروژه اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت تماشاخانه سنگلج به تفصیل شرح داده خواهد شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار