رییس سازمان امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش به شدت درحال پیگیری احقاق حقوق فرزندان ایثارگران هستیم.

محمد حسین کفراشی رییس سازمان امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پیگیری وضعیت اعمال ماده 51 برای فرزندان ایثارگران گفت : این ماده ابهاماای از لحاظ قانونی دارد و از اول فروردین سال جاری برای خانواده های ایثارگران و جانبازان آماده شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا قانون فوق العاده ایثارگری برای فرزندان شهدا هم به زودی اجرایی شود و بسیار پیر آن هستیم تا در اسرع وقت کار انجام  شود.

رئیس سازمان امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از معدود ارگان هایی است که این قانون در آن اجرایی می شود،عنوان کرد: از جمله مواردی که اکنون این قانون برای فرزندان شهدا لحاظ نشده است،مسائل مالی است .

کفراشی اظهار کرد : مسئول تامین مسائل مالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که در حال مذاکره و پیگیری این امر هستیم.

وی گفت : علاوه بر سازمان مدیریت در بخش اعتبارات کمیسیون ماده 16 بنیاد شهید نیز برای رفع ابهام این مساله در تلاش است.

کفراشی یادآور شد: علاوه بر اداره کل شاهد از نهادهای مربوطه دیگر هم پیر این امر هستیم.

اول تیرماه آغاز ثبت نام مدارس شاهد
رئیس سازمان امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت ثبت نام دانش آموزان بیان کرد: از اول تیرماه ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد آغاز می شود و پیش از این هم ثبت نام  دانش آموزان اول ابتدایی به پایام رسید که بیش از 27 هزار دانش آموزان ثبت نام را انجام داده اند.

وی افزود: دانش آموزان برای ثبت نام می توانند به پایگاه ثبت نام سجا(سامانه جامعه مدارس شاهد) مراجعه کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار