کرمان؛

فرش قرمز برای سرمایه گذاران واقعی

استاندار کرمان گفت : مدیریت استان برای سرمایه گذاران واقعی فرش قرمز پهن کرده و می کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، با تاکید براینکه یکسری تصادفات اقتصادی همچون افزایش نرخ ارز و یا حوادث غیرمترقبه در حوزه اقتصادی رخ می دهد که اغلب ربطی به بخش خصوصی ندارد، افزود: بخشی از کارها همچون مسائل بیمه، مالیات و اقساط تسهیلات بانکی مربوط به مدیریت بخش خصوصی است که باید انجام شود زیرا دولت نمی تواند در این حوزه اقدام نماید.
وی با تاکید براینکه مدیران باید بنگاه های توانمند را تقویت نمایند، خاطر نشان کرد: افرادی که علاقمند به فعالیت در حوزه اقتصادی هستند، باید این مسائل را پیش بینی کرده و نسبت به پرداخت بیمه، مالیات و ... اقدام نماید زیرا یکی از آفت های اجرای اقتصاد مقاومتی، همین موارد است که مدیران باید مراقبت کنند.
استاندار کرمان از رقم بالای 10 درصد معوقات بانکی کشور خبر داد و یادآور شد: واحدهای ورشکسته‌ای که دچار سکته اقتصادی شده و در این امر تقصیری ندارند باید در دستور کار سازمان صنعت و معدن قرار بگیرند زیرا دولت نمی خواهد در اقتصاد مقاومتی، واحدهای مستحقِ کار، کمک و پشتیبانی را دستخوش تحولات واحدهای ناکارآمد قرار بدهد.
رزم حسینی با اشاره به اینکه استان کرمان متعلق به خودمان است که باید آن را بدون کاهلی و سستی بسازیم، گفت: اقتصاد مقاومتی واقعی مستلزم فرماندهی است که باید با توانمندسازی مردم، برای استان پول و درآمد خلق نماید.
وی تقسیم استان کرمان را به هشت زون اقتصاد مقاومتی را، یک مدل مدیریتی اقتصاد مقاومتی دانست که باید در سطح استان تکثیر شود، افزود: اقتصاد مقاومتی مسئولیت شرعی، عرفی و قانونی همه است و هیچ کس نباید پای خود را عقب بکشد.
استاندار کرمان خاطر نشان کرد: مدیریت استان برای سرمایه گذاران واقعی فرش قرمز پهن کرده و می کند زیرا معتقدیم سرمایه گذاران مجاهدین اقتصادی هستند که باید تکریم شوند.
رزم حسینی با تاکید براینکه امروز یک سبک جدیدی از مدیریت در استان کرمان به وجود آمده که مربوط به همه ارکان حکومت است، یادآور شد: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، در این صورت است که می توان استان کرمان را ساخته و جواب اعتماد دولت را به درستی داد.
وی در ادامه از عدم حضور منظم مدیران دستگاه های اجرایی استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان شدیدا انتقاد کرد .
استاندار کرمان با انتقاد شدید از عدم حضور مدیران کلی که باید در جلسه اقتصاد مقاومتی حضور می داشته و نبودند، افزود: با مدیران کل غایب در جلسه مطابق قانون برخورد می شود زیرا در اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ عذر و بهانه ای قابل پذیرش نیست و در صورت کوتاهی قطعا اسامی مدیران ناهماهنگ جهت انعکاس به مردم، به رسانه ملی و مطبوعات اعلام خواهد شد.
رزم حسینی با تاکید براینکه هیچگونه اعتبار دولتی به دستگاه‌های اجرایی استان اختصاص نمی یابد مگر در صورت رضایت فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی از دستگاه مربوطه، خاطر نشان کرد: رسانه ها نباید با مدیران مماشات کنند زیرا معتقدیم که پول بیت المال نباید برای تبلیغات شخصی مدیران هزینه شود.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها نباید سیاسی کاری کنند بلکه باید اشکالات ادارات و مشکلات مردم را بیان کنند، گفت: در حال حاضر در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی ائمه جمعه در راستای توسعه استان پای کار هستند لذا نمایندگان مجلس نیز باید به میدان اقتصاد مقاومتی ورود پیدا نمایند.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از برگزاری سه جلسه اقتصاد مقاومتی طی هفته جاری در استان کرمان خبر داد و افزود: باید برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه استانی و ملی تا یکشنبه به ستاد استان اعلام شود زیرا تاخیر در اجرای برنامه ها به فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی منتقل خواهد شد.
جعفر رودری با اشاره به اینکه از اقدامات استان کرمان در جلسه نشست اقتصاد مقاومتی کشور، به عنوان شاخص در این حوزه نام برده شد، یادآور شد: جلسات 4 کمیته ستاد اقتصاد مقاومتی از قبیل کمیته ارتقاء بهره وری، اقتصاد دانش بنیان، کمیته رفع موانع تولید و ... به ریاست معاونین استاندار کرمان طی هفته گذشته برگزار شده است.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان، الگوی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج و موضوع منطقه بندی و توسعه منطقه ای را از ایده های ویژه استان کرمان در سطح کشور دانست که به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شده اند، گفت: استان کرمان اقدامات شاخصی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته که در سطح کشور به عنوان اقدامات شاخص شناخته می شوند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار