زنجان؛

ثبت اطلاعات بیش از 622 هزار زنجانی در سامانه سیب

ضرورت استفاده از اطلاعات سامانه سیب زمان مراجعه به پزشک و نیاز به مراقبت پزشکی را تسهیل می بخشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: ثبت نام پرونده الکترونیک سلامت در استان زنجان از 5 اسفند ماه سال گذشته به صورت ثبت بر کاغذ و از 15 اردیبهشت ماه امسال به صورت کاملا الکترونیکی آغاز شده است.

دکتر صائینی افزود: طرح در قالب گروههای سنی زیر 6 سال، 6 تا 18 سال، 18 تا 29 سال، 29 تا 59 و بالاتر از آن تقسیم بندی شده است، یک میلیون و 308 خدمت در سامانه یکپارچه بهداشت یا همان سیب ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح کاملا رایگان اجرا می شود افزود: انجام غربالگری های طرح فرصتی است تا بیماری های مخفی افراد کشف و مراقبت درمانی شود.

وی بیان کرد: اطلاعات این سامانه در تمام کشور قابل دسترسی است و در آینده در کارت ملی هوشمند هم ثبت خواهد شد.

دکتر صائینی افزود: افراد برای ثبت اطلاعات سلامت خود در سامانه سیب باید با در دست داشتن کارت ملی به مراکز و پایگاه های مربوطه مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: در این طرح به جای پزشک خانواده در شهرها مراقبین سلامت با ارائه خدمات رایگان فعال هستند و در صورت تشخیص بیماری فرد را به پزشکان متخصص ارجاع می دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان زنجان سومین استان ارائه دهنده خدمات الکترونیکی سامانه سیب است افزود: ثبت نام پرونده الکترونیک سلامت اهالی استان زنجان، در 62 پایگاه و 31 مرکز سلامت جامع شهری و 57 مرکز سلامت روستایی و 447 خانه بهداشت اجرا می شود.

گفتنی است استان زنجان یک میلیون و 45 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.