شاکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دولت با استفاده از کلمات از تعهدات خود شانه خالی نکند

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بیان رقم های جدید بدهی دولت به شهرداری به نوعی شانه خالی کردن دولت از انجام تعهدات خود است.

دولت با استفاده از کلمات از تعهدات خود شانه خالی نکند
مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که شورای شهر مدعی است دولت مبلغ 14 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است اما دولت به تازگی رقم بدهی را 32 میلیون ریال مطرح کرده است، اظهار داشت: رقمی که در حسابرسی مشترک بین شورای شهر و دولت بر روی میزان بدهی دولت به شهرداری به دست آمد مبلغ 14 هزار میلیارد تومان است که دولت نیز این رقم را تأیید کرد.

وی با بیان اینکه رقم 14 هزار میلیارد تومان بدهی دولت ها به شهرداری تهران برای توسعه شهری است، افزود: این مبلغ باید از زمان دولت های گذشته تا دولت یازدهم به شهرداری پرداخت می شد که پرداخت نشده است و این موضوع همچنان وجود ادامه دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که دولت مدعی است قانون دولت را مجاز به پرداخت مطالبات کرده است و پرداخت این هزینه ها را جز تکالیف خود نمی داند، گفت: این موضوع جدید مطرح شده به نوعی شانه خالی کردن از زیر تعهدات است و اگر حرف جدیدی هم وجود دارد باید دوباره بررسی صورت گیرد.

شاکری تأکید کرد: همین حالا شورای شهر و شهرداری هزینه های بسیاری را برای مأموریت های سازمان های مختلف مانند بهزیستی، آموزش عالی، ساخت بیمارستان های تخصصی و ترمیم مدارس پرداخت می کنند که رقم بزرگی را تشکیل می دهد و در اصل جز وظایف اصلی دولت است و اگر قرار باشد دولت با یک واژه از زیر تعهدات خود شانه خالی کند شایسته نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار