مشهد؛

تخلیه اضطراری ساختمان دو طبقه در مجاورت گودبرداری

ریزش پی ساختمانی دو طبقه در مجاورت یک زمین گودبرداری شده سبب تخلیه اضطراری ساکنان این ساختمان شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،با بیان اینکه حادثه ترک دیوار و ریزش بخشی از شيشه های یک ساختمان دو طبقه در ساعت 7 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد، گفت: به دنبال این حادثه عوامل گروه نجات ایستگاه شماره 8 به محل حادثه واقع در بلوار طبرسی اعزام شدند.

آتش پاد دوم حسن جعفري ادامه داد: پس از حضور نجاتگران در محل مشاهده شد که در ضلع غربی قطعه زمینی به مساحت تقریبی 200 متر مربع که به عمل چهار متر گودبرداری شده بود، ساختمانی دو طبقه قرار داشته که با توجه به نشت آب، پی زیر این ساختمان نیز تا حد زیادی ریزش کرده بود.

وی با اشاره به ایجاد ترک‌ در دیوارهای ساختمان و احتمال ریزش آن افزود: آتش نشانان به سرعت اقدام به تخلیه اضطراری ساکنان این ساختمان و ساختمان مجاور آن کرده و 6 تن از آنان را به فضای باز منتقل کردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه این ساختمان کاملا ناامن شده و احتمال ریزش آن در هر دقیقه متصور بود گفت: تخریب پی ساختمان سبب شده بود تا آتش نشانان در حین عملیات صداهای ترک خوردن و شکستن شیشه های این ساختمان را بشنوند که خوشبختانه با اقدام به موقع ساکنین نجات یافتند.

آتش پاد دوم حسن جعفري با بیان اینکه آتش نشانان پس از ایمن سازی محل را برای بررسی علت به عوامل شهرداری و مالکان تحویل دادند افزود: ماموران آتش‌نشانی ضمن دستور قطع کلیه انشعابات ساختمان توسط عوامل ذی ربط، با تحویل محل به پلیس ساختمان به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

وی درباره احتمال سکونت مجدد در این ساختمان نیز تصریح کرد: برابر شواهد موجود و ترک‌های شدیدی که در ساختمان ایجاد شده بود به نظر می‌رسد باید نسبت به تخریب این ساختمان اقدام شود. اما به طور کلی این مهندسان هستند که در این زمینه باید نظر قطعی خود را اعلام کنند.

شایان ذکر است: با اعلام بروز این حادثه با توجه به حساسیت آن " محمد جواد سبحانی " افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی مشهد خود نیز به همراه ماموران آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شد و از نزدیک عملیات نجاتگران را سرپرستی نمود.

انتهای پیام/ س - س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
نبستن و پر نکردن روی گود به مدت طولانی, خطرساز است,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
اخذ تعهد کتبی توسط شهرداری از مالکان ساختمان برای رعایت نکات ایمنی در حین گودبرداری و بعد از آن, کشیدن حصار و نوار خط قرمز دور تا دور محل گود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
کم کاری شهرداری در کنترل گودها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
باید مالکان ساختمان به نصب سازه نگهبان ملزم شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
شهرداری باید توضیحات کافی و آموزش های لازم را به مالکان ساختمان بدهد, جهت پرکردن به موقع گودبرداری ها یا انجام فندانسیون یا ساخت زیرزمین یا حفر شمع