اهواز؛

جنگ برای جذب سرمایه

این روند غلط باید اصلاح شود. شرکت نکردن مدیران در جلسات منجر به عقب ماندن فعالیت ها و طرح های مهم در استان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرپرست استانداری خوزستان گفت: متاسفانه در این زمان برای جذب یک ریال سرمایه گذاری از مرکز در خوزستان باید جنگید.

فرج الله خبیر در کارگروه اشتغال خوزستان اظهار کرد: میزان اعتبارات مورد نظر برای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی در استان باید با توجه تعداد شعب بانک های فعال در هر شهرستان در نظر گرفته شود، زیرا در این زمان ارائه این تسهیلات به دلیل این مسئله به تعویض افتاده است.

وی همچنین با انتقاد از شرکت نکردن مدیران استانی در برخی جلسات مهم همچون کارگروه اشتغال افزود: این روند غلط باید اصلاح شود. شرکت نکردن مدیران در جلسات منجر به عقب ماندن فعالیت ها و طرح های مهم در استان می شود.

سرپرست استانداری خوزستان تصریح کرد: تخصیص اعتبارات ارسال شده از سوی مرکز در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان روندی معمولی است و ما در این زمان باید ظرفیت های موجود در استان را به منظور معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال شناسایی کنیم.

خبیر گفت: متاسفانه در این زمان بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات در زمینه اشتغال از خدمات موجود و حتی نوع تسهیلات اطلاع ندارند و نمی دانند برای انجام صحیح امور به کدام نهادها مراجعه کنند. باید در این زمینه واحدی در هر سازمان به منظور هدایت متقاضیان احداث شود.

وی با اشاره به اهمییت بخش خدمات در راستای ایجاد اشتغال افزود: همه مشاغل را نمی توان در دو بخش صنعت و کشاورزی گنجاند. با در نظر گرفتن فعالیت های مهم در بخش خدمات می توان آمار اشتغال در خوزستان را افزایش داد.

خبیر همچنین عنوان کرد: مشکلات پیش روی سرمایه گذاران فعال در طرح های کارآفرینی باید مورد بررسی قرار بگیرد. به طور حتم در صورتی که دولت موانع موجود را برطرف کند، می توان امید داشت درصد بسیار بالایی از مشکلات موجود را برطرف کرد. بخش عمده مشکلات موجود را سیستم دولتی ایجاد می کند.

سرپرست استانداری خوزستان ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان ما بسیار زیاد است و نمی توان گفت در زمینه ایجاد اشتغال نمی توان قدمی برداشت. متاسفانه در این زمینه برای جذب یک ریال سرمایه گذاری در استان باید جنگید.

وی در پایان افزود: فرصت های جذب سرمایه گذار در خوزستان باید فراهم شود. سرمایه سرمایه گذاران باید به بنگاه های اقتصادی تبدیل شود تا اشتغال ماندگار ایجاد کرد. با بودجه عمرانی دولت نمی توان فرصت شغلی ایجاد کرد زیرا دولت در این زمان به دنبال چابک سازی است.
انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.