تشكيل ٧٠٠ پرونده ممانعت از تحصيل عليه خانواده ها

رييس سازمان نهضت سواد آموزي از تشكيل ٧٠٠ پرونده عليه خانواده ها در دو سال اخير خبر داد.

تشكيل ٧٠٠ پرونده ممانعت از تحصيل عليه خانواده ها
علي باقرزاده رييس سازمان نهضت سوادآموزي وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به قانون حمايت از كودك و نوجوان اظهار داشت:اين قانون در سال ٨١ به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد و مبناي عمل است كه طبق اين قانون افراد زير ١٨ سال مورد حمايت قرار مي گيرند همچنين ماده ٤ نيز آسيب هاي ناشي از حقوق كودكان و نوجوانان را عنوان مي كند.

رييس سازمان نهضت سوادآموزي در ادامه گفت:طبق ماده ٤ قانون هرگونه صدمه،شكنجه،آزار جسمي و روحي كودكان و ممانعت از تحصيل ممنوع و مجرم مرتكب سه ماه و يك روز تا شش ماه حبس يا به ١٠ ميليون ريال جزاي نقدي محكوم مي شود،در واقع ممانعت از تحصيل در زمره آزار و شكنجه كودك قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد:ممكن است اوليا به هر بهانه اي مانع دسترسي كودكان به مدرسه شوند كه اين موضوع در مراجع قانوني بررسي مي شود، همچنين در طي ٢ سال اخير در سطح استان ها نزديك به ٧٠٠ پرونده عليه خانواده ها تشكيل شده كه با دخالت قوه قضائیه مشكل رفع شد و پس از آن دانش آموزان در مراكز تحصيلي حضور پيدا كردند.

باقرزاده عنوان كرد:هر چيزي كه طبق قانوني مصوب شده لازم الاجرا و به عهده مراجع قضايي است كه قاضي سطح برخورد با مجرمان را با موضوع تخفيف يا تشديد مجازات مشخص مي كند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار