کرمانشاه؛

مصرف میوه و سبزیجات در سبد غذایی روزانه

روزانه حداقل پنج سهم میوه و سبزیجات باید در سبد غذایی افراد قرار بگیرد چرا که این مواد غذایی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را به بدن می‌رسانند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شیر مستی کارشناس تغذیه میگوید ویتامین‌های گروه B موجود در انواع و اقسام سبزیجات برای تولید انرژی، ساخت هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی ضروری است. نقش ویتامین E در سلامت پوست و مو هم به اثبات رسیده است؛ ویتامینی که خواص ضدالتهابی دارد و باعث پیشگیری از گرفتگی عروق می‌شود.
 
وی افزود :ویتامین C موجود در سبزیجات از بروز سرماخودگی و ضعف سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند.

شیرمستی خاطرنشان کرد :یکی از ویژگی‌های بارز سبزیجات، غنی بودن آنها از مواد معدنی مثل مس، پتاسیم، منگنز و منیزیوم است. این ریزمغذی‌ها نقش مهمی در سلامت بدن دارند و کمبود آنها در بدن احتمال بروز مشکلات خونی و استخوانی، ضعف سیستم ایمنی و ... را افزایش می‌دهد.

کارشناس تغیه همچنین گفت اولین مرحله شست‌وشو با آب و زدودن خاک یا مواد زائد همراه سبزیجات و‌ مرحله دوم اضافه کردن یک تا دو قطره مایع ظرفشویی به ظرف حاوی آب و سبزی است. در این مرحله انگل‌زدایی صورت می‌گیرد.

در مرحله سوم باید سبزیجات را با یک قاشق محلول ضدعفونی‌کننده (موجود در داروخانه‌ها) به مدت سه تا پنج دقیقه با آب خیس کنیم. آخرین مرحله هم آبکشی سبزی با آب است. یادتان باشد برخلاف باور عموم استفاده از نمک برای ضدعفونی‌ کردن سبزیجات هیچ تاثیری در پاکسازی آنها ندارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.