«دایان» به کردستان عراق و سوریه می‌رود/ «مادر قلب اتمی»؛ همچنان بلاتکلیف

سیدزاده از آخرین وضعیت فیلم نورانی‌پور و مستندش خبر داد و به بی‌توجهی ارشاد نسبت به اکران یکی از آثارش اشاره کرد.

«دایان» به کردستان عراق و سوریه می‌رود/ «مادر قلب اتمی»؛ همچنان بلاتکلیفسید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما در خصوص آخرین وضعیت فیلم «دایان» به نویسندگی و کارگردانی بهروز نورانی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: پروانه نمایش این اثر صادر شده و تا ده روز آینده همه چیز برای شروع کار قطعی می‌شود.
 
وی در مورد بازیگران «دایان» و لوکیشن های آن بیان کرد: تمام بازیگران محلی و بومی از کردستان عراق و سوریه هستند و از بازیگران ایرانی استفاده نخواهیم کرد. تمام لوکیشن ها در این مناطق می گذرد. 

این تهیه کننده در خصوص تعداد جلسات فیلمبرداری و برخی دیگر از جزئیات «دایان» عنوان کرد: حدود 40 جلسه فیلمبرداری در نظر گرفتیم و این فیلم اثری مشترک بین ایران و دو کمپانی از کشورهای چک و آمریکاست که کمپانی آمریکایی کارهای پست پروداکشن و پروداکشن آن را انجام خواهد داد. از طرفی تمام فیلمبرداری آن خارج از ایران می گذرد. 

وی با بیان این مطلب که پخش این فیلم به صورت بین‌المللی خواهد بود، اظهار داشت: چون «دایان» کاری مشترک بین ایران و دو کمپانی خارجی و در اصل بین المللی است و تهیه کنندگی آن نیز به صورت مشترک خواهد بود. از طرفی به موضوع روز یعنی داعش، جنگ و مهاجرت می پردازد و پخش جهانی خواهد داشت. 

سیدزاده با اشاره به بلاتکلیف بودن «مادر قلب اتمی» تصریح کرد: همچنان پیگیر این جریان هستیم و ارشاد نیز همچنان بی توجه است و جواب نمی دهد. درصورتی که تمام اصلاحیه ها را انجام دادیم و هرکس بگوید اصلاحیه ها را انجام ندادیم دروغ می گوید. 

وی افزود: حدود پنج ماه از موافقت پروانه نمایش این فیلم گذشته و هنوز بلاتکلیف است که می توان گفت ظاهرا سلیقه شخصی پشت قضیه حکم می کند و برخی ها تمایل ندارند اکران شود. 

این تهیه کننده در خصوص آخرین وضعیت «ارباب جمشید» عنوان کرد: دو روز گذشته پروانه نمایش این اثر برای پخش در بخش هنر و تجربه صادر شده و ما منتظر تعیین زمان آن هستیم. 

گفتنی است؛ «ارباب جمشید» مستندی 45 دقیقه‌ای به کارگردانی پگاه آهنگرانی است که داستان هنروران سینما که در این عرصه فعالیت دارند اما به جایگاه اصلی خودشان نمی رسند را نشان می دهد. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار