توپ یورو 2016 به تور سینمای ایران نرسید! / سینماداران تمایل ندارند

با توجه به فروش خوب فیلم های سینمایی در ماه های اخیر،به نظر می‌رسد سینماداران تمایلی برای نمایش مسابقات یورو ۲۰۱۶ در سالن‌های سینما ندارند.

توپ یورو 2016 به تور سینمای ایران نرسید! / سینماداران تمایل ندارندبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پخش مسابقات فوتبال در سالن‌های سینما یکی از پدیده هایی بود که سالها پیش مطرح شد و با کش و قوس های فراوان و موافقت ها و مخالفت ها، در فواصل نامنظم و به فراخور برگزاری مسابقات حساس فوتبال در اقصی نقاط دنیا، در مراحل حذفی در سینماها پخش شد و مورد استقبال نیز قرار  گرفت، اما به دلایل مختلف و زوایای گوناگونی که از طریق ارگانهای فرهنگی و انتظامی صورت می گرفت، هیچگاه تصمیم  قاطعی برای تداوم این جریان در زمان برگزاری مسابقات حساس فوتبال گرفته نشد.

حالا با برگزاری مسابقات فوتبال یورو 2016 دوباره ذهن بسیاری به این سمت معطوف می شود که آیا در مراحل حساس تر این رقابت های بزرگ و پرطرفدار سینماها به سمت فوتبال خواهند رفت؟ در حالی این اتفاق صورت گرفته که امسال شروع و ادامه مسابقات یورو 2016 با ایام ماه مبارک رمضان مصادف شده است و از آنجا که هر ساله در ماه مبارک رمضان سینماها خود را برای برگزاری طرح اکران افطار تا سحر آماده کردند، شرایط ویژه تری ایجاد می شود. البته طبیعی است که با توجه به ظرفیت محدود سینماها برای اکران فیلم‌های سینمایی و استقبال خوب از فیلم‌ها در ماه‌های اخیر، امسال در  پخش بازی‌های یورو در سالن‌های سینمایی تردید وجود داشته باشد.

به ظاهر تا به امروز هم تمایلی از سوی نهادی و ارگانی وجود ندارد و تا به امروز که حدود یک هفته از شروع مسابقات یورو 2016 گذشته هنوز اظهار نظر و خبری در این خصوص نشده است و به احتمال فراوان سینماداران نیز ترجیح می دهند با اکران فیلم های سینمایی شرایط اقتصادی مناسبی را که از ابتدای سال تجربه کرده اند را تداوم ببخشند.

به همین بهانه خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران برای اطلاع قطعی از این موضوع در گفتگویی کوتاه با محمد قاصداشرفی رئیس انجمن سینماداران این موضوع و تصمیمات احتمالی مرتبط با آن را جویا شد که وی در این خصوص گفت: امسال درخواستی مبنی بر پخش مسابقات یورو 2016 در سینماها نداشتیم و این موضوع منتفی است.

وی در ادامه افزود: سینماداران تمایلی برای پخش مسابقات فوتبال یورو 2016 در سینماها ندارند، چون فیلم‌های در حال اکران مورد استقبال قرار گرفته و سینما در حال جان گرفتن است و به همین دلیل تصمیم جمعی مبنی بر لغو پخش این مسابقات از سینماها در سال 95 بوده است. 




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار