اهواز؛

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای طرح تولید شکر

سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اطلاعیه‌‌ای نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح تولید شکر از چغندرقند تولیدی استان به ظرفیت 10 هزار تن اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بنابر اعلام این سازمان جذب سرمایه‌گذار به منظور اجرای طرح تولید شکر از چغندرقند به ظرفیت 10 هزار تن چغندرقند در روز، با بهره‌گیری از تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا در شمال منطقه استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

این فراخوان به دلایلی همچون پیش بینی توسعه سطح زیرکشت چغندرقند به میزان 40 هزار هکتار و تولید حدود 3 میلیون تن چغندرقند تا افق 1404، وجود آب فراوان در منطقه، حاصلخیزی خاک، نیاز کشور و کمبود واحد فرآوری در استان اعلام شده است.

استان خوزستان به عنوان قطب تولید شکر از نیشکر در کشور محسوب می‌شود که متاسفانه در سنوات اخیر شاهد رکود تولید شکر چغندری بوده‌ایم و شرایط اقلیمی استان خوزستان، کشت پاییزه چغندرقند و تمایل کشاورزان منطقه به این نوع محصول، اهتمام و توجه مسئولین را می‌طلبد تا این مهم را به عنوان اولویت سرمایه‌گذاری در خوزستان قرار دهند که در این خصوص پیش‌بینی می‌شود با احداث حداقل 3 کارخانه جدید و راه‌اندازی کارخانجات پیشین، صنعت تولید شکر چغندرقندی استان خوزستان شکوفا شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.