بندرعباس؛

تشکیل کمپین "قلیان ها را گلدان کنیم "

کمپین "قلیان ها را گلدان کنیم " در هرمزگان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت:هدف از تشکیل این کمپین فرهنگ سازی در خصوص ضررهای مصرف قلیان ، و مشارکت بیشترمردم در دوری از مصرف قلیان است.
غریب پور افزود: سن مصرف قلیان در هرمزگان در چند سال اخیر از 25 به 15 کاهش پیدا کرده است .
وی گفت: مصرف قلیان در بین دختران هرمزگان نیز بیشتر از پسران است.
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس افزود : علت این موضوع آگاه نبودن مردم از ضررهای مصرف قلیان و باورهای غلط در این زمینه است .
غریب پور افزود: علاوه بر اماکن تفریحی و نوارساحلی هرمزگان در سفره خانه های سنتی و کافی شاب ها نیز قلیان عرضه می شود.
وی گفت:در اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در یک ماه گذشته ،10 سفره خانه و 27 مرکز عرضه قلیان در بندرعباس پلمپ و 23 میلیون تومان جریمه نقدی شدند.
مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس افزود: همچنین108 مرکز عرضه قلیان در بندرعباس اخطار دریافت کردند وتعداد 180 عدد قلیان در مراکز عرضه غیر مجاز و 47 عدد قلیان نیز در طرح پاکسازی نوار ساحلی بندرعباس ضبط شد.
بر اساس تحقیقات علمی ، یک وعده مصرف قلیان معادل مصرف 50 تا 100 نخ سیگار است و با هر پک قلیان، حجم زیادی از دود که ماده اصلی آن نیکوتین است، وارد سیستم تنفسی فرد می شود.
بر این اساس حجم دودی که قلیان وارد بدن می کند 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.
استان هرمزگان از مراکز تولید تنباکو در کشور است و مصرف قلیان از دیرباز بین زنان و مردان میانسال این دیار رواج داشته است.
انتهای پیام/ف

برچسب ها: قلیان ، کمپین ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.