ارومیه؛

خوداظهاری ۶۱ هزار نفر از مودیان مالیاتی آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از خوداظهاری تعداد ۶۱ هزار نفر از مودیان مالیاتی این استان تا روز ۲۵ خرداد ۹۵ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،یعقوب مزرعه لی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اصلاحیه جدید قانون مالیات‌ها، امسال صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

وی افزود: پیش از این اصلاحیه، 31 تیر ماه آخرین مهلت ارائه اظهار نامه مالیاتی صاحبان مشاغل بود، اما از ابتدای امسال قانون جدید اجرا شده و مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل از 31 تیر ماه به 31 خرداد ماه تغییر یافته است.

مزرعه لی گفت: به تازگی یک کارگاه آموزشی با همکاری اتاق اصناف ارومیه و اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه برای آشنایی با نحوه تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی تشکیل شد و تغییرات ایجاد شده در اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم توسط سه نفر از مدرسان اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی آموزش داده شد.

وی اظهار داشت: در همین ارتباط با هدف ارائه خدمات سریع و آسان در زمینه کد اقتصادی و اظهارنامه‌های مالیاتی واحد پاسخگویی به مشکلات کد اقتصادی و اظهارنامه در اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال تاکنون 61 هزار و 646 نفر از مودیان مالیاتی در آذربایجان غربی فرم خود اظهاری را ارائه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 21 درصد رشد داشته است.

مزرعه لی افزود: مودیانی که تا آخر خرداد ماه فرم خود اظهاری مالیاتی را ارائه نکنند نمی‌توانند از معافیت مالیاتی استفاده کرده و شامل جریمه 30 درصدی می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.