گود: اوضاع نابه‌سامان ورزشکاران آمریکایی در آستانه مسابقات المپیک 2016 برزیل

درآمد پایین ورزشکاران آمریکایی باعث شده تا این افراد برای گذران زندگی به کار در سرویس های پیک موتوری رو آورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "گود"؛ المپیک تابستانی امسال، با حضور 10500 ورزشکار از 126 کشور جهان برگزار خواهد شد. با این که بسیاری از ورزشکاران جهان در میان ثروتمندترین افراد کشورهای خود قرار دارند، تعداد زیادی از ورزشکاران آمریکایی در مرز خط فقر زندگی می کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده درآمد متوسط یک ورزشکار آمریکایی حاضر در المپیک برابر با 20 هزار دلار در سال است. 

شاید علت این موضوع را بتوان این دانست که کمیته المپیک آمریکا، بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر، بودجه ای دریافت نمی کند. این کمیته هر سال مبالغ تشویقی را به مدال آوران می پردازد، 25 هزار دلار برای طلا، 15 هزار دلار برای نقره و 10 هزار دلار برای برنز؛ اما این جوایز در برابر هدایای کشورهای دیگر همانند ایتالیا و یا اوکراین که به ترتیب 182 و 100 هزار دلار برای مدال طلا پرداخت می کنند، هیچ محسوب می شود.

جوایز مالی المپیک، خارج از مسابقات، بسیار محدود است. اوسین بولت، مدال آور معروف جامائیکایی، یکی از موفق ترین قهرمانان جهان در مسابقات دو است. او در سال گذشته 21 میلیون دلار درآمد داشت؛ اما تنها 15 هزار دلار از این مبلغ از راه قهرمانی در مسابقات به دست آمده و باقی مانده آن از اسپانسرها و فعالیت های خارج از مسابقات دریافت شده است. 

یکی از دوندگان معروف آمریکایی، برای درآمدزایی محل تبلیغات بازویش را در وبسایت "ای بی" برای 11100 دلار به فروش گذاشته است. در اقدام مشابه دیگری، یکی از اسب سواران مدال آور این کشور، در سال 2012 اظهار کرد در مواقع ضروری به انجام شغل هایی همانند پیک موتوری رو می آورد. این روزها بخش عظیمی از ورزشکاران آمریکایی برای کسب درآمد به تلاش های سرمایه گذاری های مردمی وابسته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار