ابراز نگرانی انگلیس از تدارکات امنیتی در یورو 2016

رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس (FA) با ارسال نامه ای به اتحادیه فوتبال اروپا از اوضاع امنیتی در رقابت های یورو 2016ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گرگ دایک رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس در این نامه به یوفا گفته است که تدارکات امنیتی در بازی انگلستان با روسیه "غیر قابل قبول" بود و هشدار داد که در مورد ترتیبات امنیتی پیش از بازی روز پنجشنبه با ولز "نگرانی جدی" دارد.
دایک، در نامه ای به نهاد حاکم فوتبال اروپا، گفت که سازمان او تهدید یوفا مبنی بر اخراج انگلستان از مسابقات یورو را جدی گرفته است اما همزمان از عملکرد طرفداران انگلیس در بازی روز شنبه با روسیه دفاع کرد.
او اصرار دارد شواهد ویدئویی ثابت می کند طرفداران روسی در ایجاد صحنه های زشت در داخل ورزشگاه ولودروم مقصر هستند.
دایک نوشت: "در حالی که ما هم با نگرانی کمیته اجرایی در مورد این صحنه نفرت انگیز، به ویژه در ورزشگاه ولودروم شنبه شب ، هم عقیده هستیم من می خواهم به برخی از نکات جدی اشاره کنم.
در نامه ا ی که شما به طور مشترک ما و روسیه را خطاب قرار داده اید این طور القا می شود که طرفداران انگلیسی مسئول بخشی از حوادث وحشتناک در پایان مسابقه با روسیه بوده اند که این امر با شواهد تصویری و با این واقعیت که کمیته انضباطی مستقل یوفا تنها به مجازات اتحادیه فوتبال روسیه اشاره کرده،مغایرت دارد.
. ما اعتقاد داریم که ترتیبات امنیتی در محل غیر قابل قبول بود. طرفداران می توانستند به همراه مواد منفجره و محترقه وارد ورزشگاه شوند و آنها را به داخل زمین پرتاب کنند، و تفکیک کافی بین طرفداران روسی و انگلیسی، به خصوص با توجه به حوادث دو روز گذشته ، تدارک دیده نشده بود.
در ادامه نامه دایک ضمن محکوم نمودن اتفاقات روزهای پنجشنبه و جمعه در خیابان های مارسی و درگیری های شنبه شب در ورزشگاه، از یوفا خواست تدابیر امنیتی برای دیدار روز 5شنبه تیم های انگلیس و ولز در شهر لنس بهبود یابد،بخصوص این که روسیه نیز چهارشنبه در شهر لیل و در همان نزدیکی با اسلواکی بازی خواهد داشت.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار