کرمانشاه؛

پایان عملیات واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، گفت: کار واکسیناسیون رایگان تمام جمعیت دام سنگین استان علیه بیماری لمپی اسکین که از اواخر سال گذشته آغاز شده بود به اتمام رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید همتی گفت:اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از اواخر سال گذشته کار واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سنگین استان، علیه این بیماری را با توان بخش خصوصی و بخش دولتی، آغاز و در حال حاضر نیز به پایان رسانده است.

وی سم پاشی بدن و جایگاه دام را از دیگر راه های پیشگیری و کنترل بیماری لمپی اسکین عنوان کرد و گفت: ضدعفونی و رعایت بهداشت جایگاه دام، قرنطینه و محدودیت تردد را از دیگر راه های کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد.

همتی افزود: لمپی اسکین نوعی بیماری حاد تا مزمن ویروسی است و مشابه بیماری آبله گوسفند و بز است که درمان قطعی نداشته و تنها اقدامات حمایتی به بهبود بیماری کمک خواهد کرد و عمده ترین راه انتقال بیماری از طریق نیش حشرات از جمله پشه های گزنده است.

بیماری در دام به علائمی مانند تب، کاهش تولید شیر، بروز گره یا برجستگی های دردناک در سطح پوست و برخی از نواحی بدن مانند سر، گردن، روی پستان ها که پس از مدتی تبدیل به زخم شده و لنگش و مرگ و میر را به همراه خواهد داشت.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.