قم؛

خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می شود

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: خود کفایی در تولید محصول های کشاورزی به معنای تامین امنیت غذایی افراد جامعه است و تحقق اقتصاد مقاومتی را در پی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تولید محصول های اساسی در بخش کشاورزی همچون گندم، جو و برنج، کشور را از وابستگی به بیگانگان رها می کند و نباید به خاطر برخی محدودیت ها مانند کمبود منابع آب، این محصول ها از خارج وارد کشور شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:  وابسته شدن به واردات به خصوص دربخش کشاورزی در تضاد با سیاست های اقتصاد مقاومتی است و باعث عقب افتادن کشور از برنامه توسعه می شود.

وی افزود: کشور ما با مشکل کم آبی مواجه است و در سال های اخیر به دلیل خشکسالی های پیاپی، عمق چاه های مورد استفاده کشاورزان افزایش یافته است که به منابع آبی موجود در سفره های زیرزمینی آسیب می رساند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: کشور ما از نظر منابع آبی در وضعیتی قرار دارد که باید از ظرفیت های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم که در همین راستا می توان توسعه روش های آبیاری نوین همچون آبیاری قطره ای را برای بالا بردن سطح زیر کشت محصول ها مورد توجه قرار داد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: استان قم که در مباحث دینی در سطح کشور الگو است باید با همت مسئولان و مردم در حوزه های کشاورزی و صنعت هم پیشرو باشد و بتواند محصول های تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین المللی صادر کند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار