چین چه قدر برای تولید آیفون سود می کند

باوجود منتقدین ساخت چین بودن محصولات اپل، محققین هزینه تغییر محل تولید محصولات این کارخانه به آمریکا را محاسبه کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققین دانشگاه MIT در تلاش اند که قیمت حدودی ساخت گوشی همراه اپل را در آمریکا برآورد کنند. شرکت اپل به دلیل ساخت بیشتر محصولاتش در چین منتقدین بسیاری پیدا کرده به همین سبب حدود سه سال پیش کمپین ساخت آمریکا را با مک پرو راه اندازی کرد. ساخت این محصول در کشور آمریکا حدود 100 میلیون دلار هزیته انجام شده است.

اگر قرار باشد آیفون 6s در آمریکا تولید شود، هزینه‌ی ساخت این گوشی 749 دلار خواهد شد و این قیمت به شرطی است که فقط مکان ساخت این محصول تغییر کند. اگر تمام قطعات در کشور آمریکا تولید شود، 100 دلار دیگر به قیمت این گوشی افزوده خواهد شد.


چین چه قدر برای تولید آیفون سود می کند


نکته قابل ذکر این است که بدنه آیفون از آلومینیوم ساخته شده و بد نیست بدانید معدن هیدروکسید آلومینیوم اصلا در آمریکا وجود ندارد و اپل مجبور است دست به دامن چینی ها شود. با این وجود اگر آیفون 6s به طور کامل در آمریکا تولید شود برابر 850 دلار خواهد بود.

محققین دانشگاه MIT گفتند که اگر حتی ساخت این گوشی در کشور آمریکا به صرفه باشد باز هم تولید آن در آمریکا معنایی ندارد چرا که بیشتر مراحل ساخت این گوشی ها را رباط ها انجام میدهند و باعث ایجاد شغل جدید نمی شود.


انتهای پیام/


برچسب ها: اپل ، آیفون ، چین ، ساخت چین ، آی او اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.