اردبیل؛

تولید سالانه 8 هزار تن ماهی در اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سالانه 8 هزار تن ماهی در استان اردبیل تولید می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرمان واعظی با اشاره به تولید سالانه 8 هزار تن ماهی در استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر تامین نیاز استان در زمینه ماهیان سردآبی و گرم‌آبی بخشی از ماهیان تولیدشده در استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان تلاش می کنیم تا پرورش آبزیان را در استان توسعه دهیم.

وی گفت: برای توسعه پرورش ماهی در استان طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های مورد تاکید بوده که با جدیت دنبال می‌شود و توسعه این طرح در منابع آبی و سدهای استان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار در سال 95 بوده که در این زمینه اقدامات لازم به‌کارگیری می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل همچنین افزود: تعداد 2 میلیون قطعه بچه ماهی سفید با میانگین وزنی یک گرم توسط رئیس سازمان شیلات ایران به استان اردبیل اختصاص یافته است.

واعظی بیان کرد: تعداد 120 هزار قطعه از این بچه ماهیان در روز گذشته وارد استان و در دو منبع آبی رهاسازی شده و باقیمانده آن در هفته‌های جاری به استان اردبیل حمل و در منابع آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی استان رهاسازی خواهد شد.

وی با اشاره به مبلغ اختصاص یافته برای رهاسازی ماهی سفید در منابع آبی استان اردبیل گفت: کل اعتبار خرید این بچه ماهیان مبلغ 10 میلیارد ریال بوده که توسط سازمان شیلات ایران از اعتبارات ملی به این امر اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سالانه ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار