کرمان؛

رفع تصرف 6 هزار متر مربع از اراضی ملی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند از رفع تصرف شش هزار متر مربع از اراضی ملی در سطح این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهدی قویدل افزود : عدم نظارت دقیق و در بعضی موارد سهل انگاری مسئولین مربوطه ،حقوق بیت المال را در معرض تضییع قرار داده است .

این مقام قضائیدر تبیین اهداف و وظایف شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: حیطه کاری و وظایف این شورا بسیار گسترده است و در واقع با چالش هایی موجه هستیم که ناشی از عدم نظارت کافی در تصرفات صورت گرفته در گذشته بوده است.

قویدل تصریح کرد: برنامه هایاین شورا در سال جاری به صورت هدفمند و به منظورشناسایی و برخورد قاطع با متجاوزین به عرصه های ملی پیگیری خواهد شد.

وی عدم استعلام از دستگاه های متولی در اجرای طرح های هادی ،جامع شهری و تفصیلی را یک آسیب جدی قلمداد کرد و تاکید کرد: ایجاد شبکه ارتباطی در بحث حقوق بیت المال ، تبادل اطلاعات و نظارت بر این مهم از ضروریات است و در کاهش تصرفات تاثیر بسزایی دارد.

دادستان زرند ابراز کرد :فرایند علمی و دقیق و نظارت هدفمند در نحوه واگذاری اراضی در محدوده شهر و روستاها مورد تاکید است وبایستی در بحث آموزش و برگزاری کارگاههایی جهت دستگاه های متولی برنامه ریزی کنند.

وی گفت: برای200هزار مترمربع از اراضی تصرف شده توسط افراد مختلف نیز حکم قضایی صادرگردیده و احکام قطعیت یافته و پرونده ها در مرحله اجرای حکم قرار دارد .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار