اردبیل؛

تولید 110 هزار تن گندم و 16 هزار تن جو در شهرستان گرمی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به طور تقریبی ۱۱۰ هزار تن گندم و 16 هزار تن جو در شهرستان گرمی تولید شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدنورالدین شارعی در بازدید از مزارع گندم شهرستان گرمی اظهار داشت: شهرستان گرمی با داشتن 105 هزار هکتار اراضی کشاورزی از مهمترین قطب‌های استان اردبیل در تولید گندم، جو و حبوبات به شمار می‌رود.

وی گفت: در سال زراعی 95-94 نیز از کل اراضی کشاورزی شهرستان گرمی، به مقدار 61 هزار و 300 هکتار گندم دیم، یک هزار و 700 هکتار گندم آبی، 9 هزار هکتار جو دیم و یک هزار هکتار جو آبی زیرکشت رفته است و پیش‌بینی می‌شود از این مقدار کشت به طور تقریبی 110 هزار تن گندم و 16 هزار تن جو در سال زراعی95-94 تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی در مورد وضعیت حبوبات در این شهرستان نیز بیان کرد: میزان کشت عدس دیم 4 هزار و 500 هکتار و نخود دیم 800 هکتار است و انتظار می‌رود مقدار تولید عدس 5 هزار تن و تولید نخود 640 تن باشد.

شارعی گفت: پس از مناسب شدن شرایط جوی بارانی حاکم برمنطقه که در روند برداشت محصولات زراعی به ویژه حبوبات مشکل به وجود آورده است، همزمان با آغازبرداشت محصولات زراعی امسال 4 مرکز خرید تعاون روستایی گرمی، انگوت، پرچین سفلی و سیلوی 3 هزارتنی آنگوتلار در طول 24 ساعت شبانه روز آمادگی لازم و کافی را دارند و برای تسهیل در امر خرید محصولات آماده ارائه خدمات به کشاورزان هستند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم ، جو ، شهرستان ، گرمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.