اصفهان؛

وصول نیمی از مالیات ۹۰۰ میلیاردتومانی پرونده فرار مالیاتی سال ۹۴

نیمی از مالیات بر ارزش افزوده پرونده فرار مالیاتی ۹۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته به همراه سود آن وصول شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در ارتباط با پرونده ۹۰۰ میلیاردی فرار از مالیات بخش قابل توجهی وصول شده و بخشی از آن در مرحله دادرسی و تشخیص بوده و بیش از نیمی از این مبلغ وصول شده است.

مراد امیری افزود: در سال 95 برنامه‌های این سازمان در 2 بخش اصناف و اشخاص حقوقی ابلاغ شده است این در حالی است که در بخش اصناف به سمت مؤدی محوری رفته و با 870 اتحادیه برای ثابت ماندن مالیات سال جدید به توافق رسیدیم.

وی با بیان اینکه آرامش روزهای اخیر بازار اصفهان حاصل توافق با این اتحادیه ها بوده افزود: برای اخذ مالیات هزینه‌های اجتناب ناپذیری پرداخت می‌شود و اگر در یک برنامه‌ریزی با اتاق اصناف به توافق برسیم هزینه‌های اداری آن کاهش می‌یابد که در سال جاری با ادارات استان به توافق رسیده‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان عنووان کرد: پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی شده و مؤدیان مالیاتی در بخش اشخاص حقوقی جلسه خوبی را با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی داشته‌اند که این نشانه فرهنگ بالای مردم و شرکت‌ها است.

امیری با اشاره به اینکه از 9درصد مالیات بر ارزش افزوده 4 درصد به طور مستقیم در ارتباط با شهروندان است تصریح کرد: 1 درصد از مالیات سهم سلامت و 3درصد از مالیات به حساب 107 شهرداری هر استان واریز میشود که آثار آن را به طور مستقیم خواهند دید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خرید تجهیزات و پهنای باند از اقداماتی است که ادارات مالیاتی از طریق آن به بهترین نوع ممکن به یکدیگر متصل میشوند تا تعامل میان سازمان ها و ماموران مالیاتی به راحت ترین شکل ممکن از شعبه های مختلف انجام شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.