آنچه در مراسم تودیع و معارفه مدير شبكه مستند گذشت

مراسم تكريم مدير سابق شبكه مستند و معارفه مدير جديد اين شبكه با حضور قائم مقام سيما برگزار شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، مراسم تكريم امير تاجيك، مدير سابق شبكه مستند، و معارفه سيدسليم غفوري، مدير جديد اين شبكه، دوشنبه 24 خرداد با حضور رضا پورحسين، قائم مقام سيما، غلامرضا مظاهري، مدير كل برنامه ريزي و امور مالي سيما، و مديران و همكاران شبكه برگزار شد.

پورحسين در اين نشست گفت: بجاست به سهم خودم و از طرف معاونت سيما از زحمات خوب و موثر آقاي تاجيك تشكر و به آقاي سيدسليم غفوري خير مقدم عرض كنم. براي او آرزوي موفقيت دارم.
 
قائم مقام سيما تصريح كرد: گرچه سينماي مستند مثل سينماي داستاني جدي گرفته نمي شود، تنها ژانري كه به داد انقلاب رسيده، قالب مستند بوده است. در شبكه مستند نيز با مجموعه «گنجينه» اتفاق خوبي افتاد و مستندهاي خاك خورده اي كه كارگردانان آنها از پخش نشدن آثارشان اندوهگين بودند، پخش شد و اينگونه صاحبان اين آثار حداقل به عنوان يك ميراث فرهنگي احساس حيات و مولد بودن كردند.
 
پورحسين گفت:حركت مستند روبه جلو است و آقاي غفوري كه مستندسازي حرفه اي است و دغدغه‌  اين سبك را دارد ، مي‌تواند با استفاده از ذائقه هاي مختلف، مسير ارتقا را شتاب دهد.
 
در ادامه تاجيك در سخناني بيان كرد: خوشحالم مجددا در جمع دوستان هستم. امروز دور هم جمع شده ايم تا خيرمقدمي به دوست قديمي خود بگوييم كه مسئوليت سخت شبكه مستند را قبول كردند. وي با بيان اينكه مسئوليت مديريت شبكه امري خطير و 24ساعته است، با مرور برخي دشواري هاي مديريتي اش گفت: ما تلاش كرديم با استمرار ارتباط با شهرستان‌ها و توليدات مراكز، به تكرار نيفتيم. مستندهاي خوبي از منابع گوناگون جمع آوري مي كرديم و در حالي كه مركز مستندي وجود نداشت و حلقه  مفقوده اي داشتيم، سعي كرديم همه آثار مستند را در شبكه جمع كنيم.
 
در ادامه سليم غفوري گفت: به همكاران خسته نباشيد و خدا قوت مي گويم. شبكه مستند به نسبت ديگر شبكه ها نوپاست و دوستان زحمات زيادي كشيده اند تا شبكه را به اينجا رسانده اند.
 
وي افزود:كار در فضاي رسانه جزو سخت ترين مشاغل است كه البته كمتر به چشم مي آيد.
 
مدير شبكه مستند با اشاره به 10 سالي كه در زمينه مستندسازي فعاليت مي كند، ادامه داد: به اعتقاد من در عرصه مستندسازي بايد آيينه واقعيت هاي جامعه و جهان اطراف خود باشيم، با همين نگاه كار را ادامه بدهيم و آنچه هست، منعكس كنيم.

وي افزود: تلاش ما اين خواهد بود كه حضور مستندسازان با سلايق مختلف را داشته باشيم، با آنها درباره موضوعات مختلف تعامل كنيم و از توانمندي شان در چارچوب نظام و انقلاب استفاده كنيم. ديدگاه‌ها ممكن است متفاوت باشد، عيبي ندارد و بايد از همه پتانسيل‌ها بهره برد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار