داعشی ایتالیایی در مراکش دستگیر شد

وزارت کشور مراکش از بازداشت یک ایتالیایی عضو گروه داعش، که قصد اجرای عملیات تروریستی «خطرناک» را در این کشور داشت، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، مراکش یک ایتالیایی عضو گروه داعش را، که قصد اجرای عملیات تروریستی در این کشور را داشت، بازداشت کرد.

وزارت کشور مراکش ضمن اعلام این خبر افزود فرد دستگیر شده، به دستور داعش، در حال رصد کردن اهداف تأسیسات حساس  این کشور بوده است تا برای حمله به آن آماده شود.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است نیروهای امنیتی مراکش «توانسته اند یک ایتالیایی مقیم بلژیک» را، با همکاری دستگاه اطلاعاتی مراکش، در فرودگاه وجده – انکاد در شمال شرق کشور دستگیر کنند.

این بیانیه می افزاید  دستگاه های امنیتی، تحرکات فرد یاد شده را زیر نظر گرفته اند و بر پایۀ اطلاعات دقیق، از برنامه ریزی او برای اجرای یک عملیات تروریستی خطرناک علیه تأسیسات حساس مراکش اطمینان یافته اند.

وزارت کشور مراکش اعلام کرده است فرد دستگیر شده «به شدت تحت تأثیر تفکرات داعشی» بوده و در سال 2014 تلاش کرده است به اردوگاه های این سازمان تروریستی در عراق و سوریه به بپیوندد، اما به دلایلی نتوانسته این کار را انجام دهد و به بلژیک بارگشته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار