تاکید سیسی بر لزوم وجود برنامه‌ای همه‌جانبه برای مبارزه با تروریسم

رئیس جمهور مصر روز دوشنبه بر اهمیت وجود برنامه‌ای فراگیر برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری رسمی کویت، رئیس جمهور مصر روز دوشنبه بر اهمیت ارائه برنامه فراگیر برای مبارزه با تروریسم که علاوه بر ابعاد امنیتی و نظامی ، ابعاد توسعه ای ، فرهنگی و دینی نیز داشته باشد تاکید کرد.

عبدالفتاح سیسی در نشست با اوگوستو سانتوس سیلوا، وزیر امور خارجه پرتغال، تازه ترین تحولات اوضاع در برخی از کشورهای منطقه غرب آسیا  و شمال آفریقا به ویژه اوضاع در لیبی و سوریه را بررسی کردند.

وزیر خارجه پرتغال دعوتنامه رییس جمهور این کشور از سیسی را برای سفر به لیسبون تقدیم وی کرد.

علا یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر، در بیانیه ای اعلام کرد سیسی و سیلوا همچنین تلاش های بین المللی را که برای دستیابی به راهکاری سیاسی برای حل بحران های منطقه صورت می گیرد به گونه ای که وحدت و تمامیت ارضی این کشورها حفظ شود بررسی کردند.

سیسی بر ضرورت تقویت تلاش های بین المللی برای جلوگیری از فعالیت شبکه های مجازی و اینترنتی در انتشار افکار و عقاید افراطی تروریستی و ترویج خشونت تاکید کرد.

وی همچنین بخشی از تلاش مصر در زمینه مبارزه با تروریسم و تفکر افراطی که امنیت و ثبات همه کشورهای جهان را تهدید می کند تشریح کرد.

رییس جمهور مصر از مواضع پرتغال در قبال تحولات مصر در طول چند سال اخیر و درک خوب پرتغال از طبیعت این تحولات و اوضاع منطقه ستایش و بر روابط ممتاز دو کشور تاکید کرد.
رییس جمهور مصر افزود کشورش به تقویت روابط با پرتغال در همه زمینه ها و تلاش برای افزایش مبادلات تجاری میان  دو کشور و گسترش همکاری ها و هماهنگی ها در چارچوب محافل و سازمان های بین المللی علاقه مند است.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه پرتغال گفت: « ما به تقویت روابط با مصر و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها خوشبین هستیم.»

سیلوا افزود با توجه به چالش های مشترکی که دو کشور با آن مواجه هستند، تقویت همکاری و هماهنگی بین قاهره و لیسبون امری ضروری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار