ترافیک بالای دامپزشکی دشتی در قسمت مبارزه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی گفت: دامپزشکی دشتی در قسمت مبارزه از ترافیک کاری بالایی برخوردار است.

ترافیک بالای دامپزشکی دشتی در قسمت مبارزهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، احمد ایزدی صبح چهارشنبه در جمع مسئولین شهرستان دشتی با اشاره به هفته دامپزشکی اظهار داشت: روز دامپزشکی روز انسان‌های بی ادعا، سخت کوش، فداکار و گمنامان بهداشت و حافظان مرز‌های سلامتی و ایمنی مواد خام دامی و تامین کننده و تضمین کننده سلامت مواد خام دامی سفره‌های شهروندان است.

وی افزود: در حقیقت بزرگداشت یک روز بعنوان روز ملی دامپزشکی، نشانگر تعهد بسیار بالا و عزم راسخ در پیکره وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی در اتخاذ هماهنگی بین بخشی مشترک و تضمین حمایت‌های سیاسی لازم برای عملی شدن برنامه‎ها است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی ادامه داد: دامپزشکی از آن نظر اهمیت دارد که غذا از نظر اجتماعی و اقتصادی مهم است و از آن به عنوان یک مساله راهبردی و استراتژیک یاد می‌کنند.

ایزدی گفت: بدون شک در میان مواد غذایی آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است و جزء لاینفک مواد غذایی روزانه به شمار می‌آید پروتئین حیوانی است که از گوشت قرمز، مرغ و ماهی تهیه می‌شود، از همین جاست که اهمیت دانش دامپزشکی و کار دامپزشکان مشخص است.

حفظ سرمایه بومی و ملی دام، طیور و آبزیان

وی افزود: فعالیت‌های دامپزشکی برخلاف تصور عموم صرفا در راستای درمان یک بیماری در دام نیست و این فعالیت‌ها می‌تواند نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و بدون شک با نبود دامپزشکی بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.

ایزدی خاطر نشان کرد: دامپزشکی با برنامه ریزی‌های مدون و مطالعه شده اقدام به حفظ سرمایه بومی و ملی دام، طیور و آبزیان می‌کند که با حفظ این سرمایه، کشور عزیزمان ایران در تامین پروتئین‌های دامی استقلال خود را حفظ می‌کند و اشتغال دامداران و سرمایه، سرمایه گذاران این بخش نیز حفظ شده و با توجه به شرایط کنونی نقش موثر دامپزشکی در پدافند غیر عامل را نمیتوان نادیده گرفت.

ایزدی خاطر نشان کرد: حضور دامپزشکان و پرسنل دامپزشکی در تمام رده ها، زمانی اهمیت بیشری می‌یابد که بدانیم بیش از نیمی از عوامل بیماری زا در انسان ناشی از عوامل ایجاد بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است. با توجه به اینکه چرخه انتقال این بیماری‌ها عمدتاً در حیوانات بوده و از راه‌های مختلف انسان را در معرض خطر قرار می‎دهند لذا کنترل این بیماری‌ها مستلزم تلاش، فعالیت و همکاری ارگان‌های متعددی با دامپزشکی است. پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها از نظر فنی بسیار پیچیده و دشوار است.

ارائه خدمات در مناطق صعب‌العبور

وی تصریح کرد: هزینه بسیار سنگینی را بر کشور تحمیل می‎کند و از سوی دیگر اگر به خود بیماری و آثار مخرب همه‎گیری‎های آن‌ها در انسان و دام نظر بیافکنیم به این باور خواهیم رسید که این اقدامات تا چه اندازه بر سلامت و توسعه تأثیرگذار است و در صف اول مبارزه پرسنل دامپزشکی حضور دارند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی دشتی با دارا بودن پرسنل خدوم، تلاشگر و چالاک در راستای انجام رسالت‌های سازمانی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و شهرستان دشتی با دارا بودن دومین جمعیت دامی شهرستان و دومین وسعت شهرستانی در قسمت مبارزه از ترافیک کاری بالایی برخوردار است.

ایزدب گفت: وجود واحد‌های دامی در دور دست‌ترین نقاط شهرستان از بن بند بخش شنبه و طسوج گرفته تا روستا‌های نوار ساحلی، از ارتفاعات صعب العبور دشت پلنگ و کوه سیاه تا روستا‌های حاشیه کوه‌مند و کوه نمک، هیچ گاه مسبب کوتاهی نشده و پرسنل خدوم دامپزشکی دشتی بدون توجه به زمان‌ها و مکان‌ها اقدام به خدمت رسانی کرده‌اند.

وی یادآور شد: خدمت به صنعت آبزیان و حفظ و حمایت سرمایه سرمایه گزاران این بخش در سایت پرورش میگو‌ مند و مراکز تکثیر و پرورش ماهی و میگو با پتانسیل کارشناسی خوبی در بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است و نظارت بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه نیز با تمام تلاش پرسنل انجام می‌گردد.

ایزدی گفت: فرصت اخذ توجه افکار عمومی به دامپزشکی که نهایت آن میتواند در مقوله آموزش و همدلی جامعه با دامپزشکی باشد، شاید محدود است، اما دامپزشکی دشتی در تلاش است که از کوچکترین فرصت‌ها برای اعتلای نام دامپزشکی و جلب حمایت مسئولین سیاسی و سایر مسولان و مقامات در شهرستان‎ و همراهی افکار عمومی استفاده نماید که برنامه‌ای که در خدمتتان هستیم نمونه‌ای از آن است.

انتهای پیام/م

دامپزشکی دشتی در قسمت مبارزه از ترافیک کاری بالایی برخوردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.