طرح بزرگ استعدادیابی والیبال به مرحله پایانی رسید

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال گفت: مرحله پنجم و نهایی طرح بزرگ استعدادیابی دهه سوم تیرماه برگزار خواهد شد.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان    طرح بزرگ استعدادیابی والیبال از سال 93 با ثبت نام بیش از هشت هزار والیبالیست رده سنی پایه در گروه پسران و چهار هزار نفر در گروه دختران آغاز شده است که بعد از چهار مرحله استعدادیابی 125 پسر و 85 دختر برای مرحله نهایی انتخاب شدند.

رئیس کمیته استعدادیابی درباره مرحله پنجم و آخر طرح بزرگ استعدادیابی گفت: روز گذشته نمایندگان مدیرکل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون والیبال آمدند.

جعفر هوتهم تصریح کرد: در این نشست کلیه برنامه ها و مراحل استعدادیابی با مستندات و شرایط و ضوابط تاسیس آکادمی های فدراسیون والیبال از سوی نمایندگان اداره کل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقرر شد برنامه های سال 95 کمیته استعدادیابی نیز به صورت مکتوب برای وزارت ورزش و جوانان ارسال شود، گفت: اداره کل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در صورت دریافت برنامه استعدادیابی فدراسیون ها و تایید، بودجه ای برای اجرایی کردن در اختیار فدراسیون ها قرار می دهد.

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال در ادامه به سی امین نشست این کمیته که عصر روز گذشته پیرو بازدید نمایندگان اداره کل استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد که مرحله نهایی طرح بزرگ استعدادیابی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شود.

وی تصریح کرد: در مرحله پنجم و پایانی طرح بزرگ استعدادیابی بازیکنان بر اساس پست های خود دعوت می شوند و انتخاب نهایی بازیکنان برای تیم های ملی والیبال نوجوانان سال های آینده ایران انجام خواهد شد.

هوتهم در پایان گفت: در گروه پسران 125 نفر و در گروه دختران 85 نفر به مرحله نهایی طرح استعدادیابی دعوت می شوند. این بازیکنان در آزمون های عملی و پیکرشناسی چهار مرحله قبلی موفق به امتیاز لازم برای دعوت به مرحله پنجم شده اند.

طرح بزرگ استعدادیابی والیبال جمهوری اسلامی ایران با ثبت نام بیش از 12 هزار نفر در دو گروه پسران و دختران از سال 1393 آغاز شد و پس از پیگیری مراحل اول تا چهارم 205 نفر به مرحله پایانی طرح استعدادیابی دعوت شدند.

تست گیری، تشکیل پرونده، آزمون های جسمانی، مهارتی، پیکر شناسی و روحی روانی ازجمله کارهای انجام شده در چهار مرحله قبلی طرح بزرگ استعدادیابی فدراسیون والیبال بوده است.
بر اساس برنامه کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال ایران، بازیکنان انتخاب شده به تمرینات دوره ای آماده سازی تیم های نوجوانان برای سال های 2017 و 2019 دعوت می شوند. قرار است در نهایت تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2024 بر اساس این طرح انتخاب شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
این چه استعدادیابی است که استمرارندارد الان شما یک سری به این چند سال اخیر بزنیدو ببینید از تیم نوجوانان تا امید چند نفر در تیم ملی بودندو الان کنار گذاشته شده اند
آخرین اخبار