گیلان؛

خواهر ناخلف، عامل انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی برادر در تلگرام

خواهر ناخلفی که فیلم خصوصی و خانوادگی برادرش را در تلگرام منتشر کرده بود، توسط پلیس فتا شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی شهروند گیلانی مبنی بر انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی اش در تلگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ ایرج محمد خانی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی شاکی در تلگرام که خواهرش بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی برادرش در تلگرام قصد اذیت و آزار او را داشته، اعتراف و انگیزه خود را از این کار شکرآب شدن رابطه خویشاوندی اعلام کرد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه متهم 35 ساله برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، گفت: طبق ماده 16 فصل پنجم- هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم، صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال  یا جزای نقدی از 5میلیون تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.