باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

حادثه مرگبار اورلندو: از نقش احتمالی داعش تا سوء‌استفاده‌ انتخاباتی ترامپ

یک آمریکایی افغانی‌تبار روز گذشته مرگبارترین حادثه‌‌ تیراندازی را در تاریخ آمریکا رقم زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز گذشته حادثه مرگبار تیراندازی در یک باشگاه متعلق به همجنس‌گرایان در شهر اورلندو در ایالت فلوریدای آمریکا، در صدر اخبار جهان قرار گرفت. به گفته شاهدان عینی، یک فرد مسلح در ساعت ۲ بامداد به وقت محلی با ورود به این باشگاه اقدام به تیراندازی و گروگان‌گیری کرد.

حادثه مرگبار اورلندو: از نقش احتمالی داعش تا سوء‌استفاده ترامپ

عامل این حادثه مرگبار که 50 کشته و دستکم 53 زخمی بر جای گذاشت، یک شهروند 29 ساله آمریکایی به نام "عمر متین" با پدر و مادر افغان معرفی شده است. وی پس از سه ساعت درگیری و گروگان‌گیری در این باشگاه به دست پلیس کشته شد.

این حادثه مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا عنوان شده است. پیش از این، مرگبارترین حادثه تیراندازی در این کشور مربوط به تیراندازی سال 2007 در ویرجینیا بود که 32 نفر در آن حادثه کشته شدند.

باراک اوباما - رئیس جمهور آمریکا – بلافاصله پس از وقوع این حادثه در یک سخنرانی تلویزیونی کوتاه در کاخ سفید ضمن "تروریستی" خواندن این حادثه، بار دیگر "قانون دسترسی آزاد شهروندان آمریکایی به اسلحه" را مورد انتقاد قرار داد. 

حادثه مرگبار اورلندو: از نقش احتمالی داعش تا سوء‌استفاده ترامپ

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم آمریکا در کنار خانواده‌های قربانیان هستند، به مراکز دولتی دستور داد پرچم آمریکا را تا عصر پنجشنبه به حالت "نیمه برافراشته" درآورند.

هنوز شواهد قطعی درباره ارتباط عامل این حادثه با گروه‌های تروریستی وجود ندارد، اما طبق گزارش خبرگزاری رویترز، داعش در حساب کاربری خود در توییتر با انتشار عکس عامل حادثه تیراندازی در اورلندو مدعی شده است وی از اعضای این گروه تروریستی بوده است. 

اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نیز مدعی شده است که فرد مهاجم لحظاتی پیش از حمله به باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در اورلندو در یک تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی این شهر به گروه تروریستی داعش اعلام وفاداری کرده است.

اف‌بی‌آی همچنین مدعی است در سال‌های 2013 و 2014 دو بار این فرد را به ظن ارتباط با شبکه‌های تروریستی دستگیر و به علت نبود شواهد کافی آزاد کرده است. 

با این وجود، پدر عمر متین در گفتگو با رسانه‌ها، با تکذیب ادعای ارتباط فرزندش با داعش، انگیزه او از این اقدام را تنها تنفر از همجنس‌گرایان اعلام کرده است. وی مدعی است از زمانی که پسرش دو همجنس‌گرای مرد را در کنار یکدیگر مشاهده کرد، نسبت به آنها دچار "تنفر شدید" شد.

به نوشته سی‌ان‌ان، عمر متین از سال 2007 در شرکت معروف G4S که یکی از بزرگترین شرکتهای امنیتی جهان به شمار می‌رود، مشغول به کار بوده است. پس از انتشار این خبر، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که این شرکت یکی از تامین‌کنندگان اصلی تجهیزات امنیتی موردنیاز رژیم صهیونیستی برای استفاده در زندانها و ساخت دیوار حائل در کرانه باختری است.

حادثه مرگبار اورلندو: از نقش احتمالی داعش تا سوء‌استفاده ترامپ

به گزارش گاردین، عمر متین در سال 2009 با یک تبعه ازبکستانی ساکن آمریکا ازدواج کرد؛ اما ازدواج آنها تنها 4 ماه طول کشید. همسر سابق وی پس از وقوع این حادثه در گفتگو با رسانه‌ها، او را مردی "نامتعادل" و با طبیعتی خشن معرفی کرده و مدعی شده است که عمر متین در طول زندگی کوتاه زناشویی اغلب او را به دلایل واهی مانند نشستن لباس‌ها کتک می‌زده است.

از سوی دیگر، وقوع این حادثه مرگبار بهانه‌ای شد تا دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – بار دیگر با اشاره به مسلمان بودن عامل این حادثه، ادعاهای قبلی خود درباره مسلمانان را تکرار کند. وی در واکنش به این حادثه گفت: من پیشتر در سخنرانی‌های انتخاباتی خود درباره "تهدید تروریسم از جانب اسلامگرایان افراطی" هشدار داده بودم. 

اما هیلاری کلینتون – رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در واکنش به این حادثه در مواضعی همسو با اوباما در صفحه توییتر خود ضمن ابراز تاسف از این حادثه نوشت: ما باید هر چه سریعتر سلاح‌هایی مانند سلاحی که در تیراندازی دیروز مورد استفاده قرار گرفت را از دست تبهکاران خارج کنیم.

وقوع مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا واکنش‌های زیادی را نیز در سراسر جهان به دنبال داشت. به نوشته واشینگتن پست، شب گذشته در چندین شهر جهان از جمله رُم، پاریس، سائو پائولو و تل‌آویو، مردم عادی با روشن کردن شمع در نقاط مختلف شهر یاد قربانیان این حادثه را گرامی داشتند.

برپایی این تجمعات در برزیل، ایتالیا و بویژه رژیم صهیونیستی که ازدواج همجنس‌گرایان در آنها "قانونی" است، از نمود بیشتری برخوردار بود.

کاخ باکینگهام نیز در حساب کاربری توییتری خود از طرف ملکه انگلیس از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد. همچنین «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، «حامد کرزای» رئیس جمهور سابق افغانستان، و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، در پیام‌های جداگانه‌ای وقوع این حادثه مرگبار را محکوم کردند. 

نویسنده: مهدی حاجت‌پور


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
تقصیر آمریکاست که هر بی سر و پایی رو اجازه میده که وارد خاکش بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دستش درد نکنه واقعا کار بسیار خوبی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دستش درد نکنه خدا ریشه پلید منحرفان همجنس باز رو بخشکاند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
جه بهتر خدا لعنتشان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دمشم گرم!البته اگه زنده میموند.اینهمه بچه پاک و معصوم دارن کشته میشن کسی ککش نمیگزه حالا یکی اومده یه مشت آشغالو کشته پرچم آمریکا نیمه برافراشته شد؟؟ذاتم خوب چیزیه برا هر آدمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دستش درد نکنه واقعا.درود به شرفش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
منشور اخلاقی کثیف همجنس گرایان نجس صهیونیستی-آمریکایی-انگلیسی
"""کبوتر با کبوتر---باز با باز---همجنس با همجنس باز"""
اظهار نفرت قاتل از یک گروه نجس، خدازده و بخت برگشته کار بسیار شایسته و ستودنی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
کار خوبی کرد. آون هم جنس بازا اصن آدم حساب میشن که این قدر عزا و ناراحتی براشون بگیرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
او یک مسلمان نبود،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
یه مشت همجنسگرای پست کشته بشن بهتر نیست. اونم تو کلوپ شبانه؟؟؟؟؟؟
ابراز هم دردی و محکومیت برا یه مشت همجنسگرا؟؟؟ به هر دینی همجنسگرایی کار نامشروعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر فراماسون های شیطان پرست صهیونیسم هم جنس باز نجس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
دستش درد نکنه
خداوند هم از همجنس گرایان خشمگینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
این همه مسلمان کشته میشه کسی شمع روشن نمیکنه اونوقت برای همجنسبازان زنا کار شمع روشن میشه چه دنیای معکوسی
آخرین اخبار